Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A ChatGPT a matematikaoktatásban |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/203298/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika Type = Article |
Cím: |
A ChatGPT a matematikaoktatásban
|
Létrehozó: |
Tóth, Anna
|
Kiadó: |
Akadémiai Kiadó
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
QA Mathematics / matematika
|
Tartalmi leírás: |
A mesterséges intelligencia használata egyre elterjedtebb a hétköznapok során is. Néhány kutatás már született arról, hogyan lehet használni a ChatGPT-t az oktatásban. Ebben a cikkben a magyar matematikaoktatásban való használatára kocentráltam. Annak is az egyik legidőigényesebb részét, azaz az órák előkészítését vizsgáltam. Tud-e hatékony segítség lenni feladatok készítésében? Képes-e erre magyar nyelven? Hogyan érdemes a kérdéseket megfogalmazni? Vizsgálataim eredménye az lett, hogy a ChatGPT ugyan hibázik, de ennek ellenére is hasznos eszköz. Le tudja rövidíteni azt az időt, amit a feladatok keresésére, gépelésére kellene szánni. Nem árt azonban figyelmesen megnézni a válaszait, s kijavítani az előforduló hibákat.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Tóth, Anna (2024) A ChatGPT a matematikaoktatásban. EDUCATIO, 33 (1). pp. 69-79. ISSN 1216-3384
|
Kapcsolat: |
doi:10.1556/2063.33.2024.1.8
|
Létrehozó: |
cc_by
|