Ugrás a tartalomhoz

A ChatGPT a matematikaoktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/203298/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika
Type = Article
Cím:
A ChatGPT a matematikaoktatásban
Létrehozó:
Tóth, Anna
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Dátum:
2024
Téma:
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
QA Mathematics / matematika
Tartalmi leírás:
A mesterséges intelligencia használata egyre elterjedtebb a hétköznapok során is. Néhány kutatás már született arról, hogyan lehet használni a ChatGPT-t az oktatásban. Ebben a cikkben a magyar matematikaoktatásban való használatára kocentráltam. Annak is az egyik legidőigényesebb részét, azaz az órák előkészítését vizsgáltam. Tud-e hatékony segítség lenni feladatok készítésében? Képes-e erre magyar nyelven? Hogyan érdemes a kérdéseket megfogalmazni? Vizsgálataim eredménye az lett, hogy a ChatGPT ugyan hibázik, de ennek ellenére is hasznos eszköz. Le tudja rövidíteni azt az időt, amit a feladatok keresésére, gépelésére kellene szánni. Nem árt azonban figyelmesen megnézni a válaszait, s kijavítani az előforduló hibákat.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Tóth, Anna (2024) A ChatGPT a matematikaoktatásban. EDUCATIO, 33 (1). pp. 69-79. ISSN 1216-3384
Kapcsolat:
doi:10.1556/2063.33.2024.1.8
Létrehozó:
cc_by