Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A középfokú oktatás társadalompolitikai vetületei a Horthy-korszakban |
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/114379/ |
|---|---|
| Archívum: | REAL |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés Subject = L Education / oktatás: LA History of education / neveléstörténet Subject = D History General and Old World / történelem: DN Middle Europe / Közép-Európa: DN1 Hungary / Magyarország Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás Subject = D History General and Old World / történelem: D0 History (General) / történelem általában Subject = D History General and Old World / történelem: D4 Modern History / új- és legújabb kor története Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HN Social history and conditions. / társadalomtörténet Type = Article |
| Cím: |
A középfokú oktatás társadalompolitikai vetületei a Horthy-korszakban
|
| Létrehozó: |
Dévényi, Anna
|
| Kiadó: |
Magyar Történelmi Társulat
|
| Dátum: |
2020
|
| Téma: |
D0 History (General) / történelem általában
D4 Modern History / új- és legújabb kor története
DN1 Hungary / Magyarország
HN Social history and conditions. / társadalomtörténet
HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés
LA History of education / neveléstörténet
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
|
| Tartalmi leírás: |
Mi volt a közoktatás társadalompolitikai funkciója a Horthy-korszakban? A tanulmány a társadalmi mobilitás ugródeszkájának tekintett középfokú oktatásra fókuszálva vizsgálja e kérdést, a szociológia, az oktatásszociológia, a társadalomtörténet és a neveléstörténet szempontjait is figyelembe véve. A pozitív és a negatív diszkrimináció, a közvetett és a direkt szelekció tervezett és megvalósult formái mellett a döntéseket generáló indítékokat is vizsgálva, elsősorban a kor oktatáspolitikáját nagyban meghatározó Kornis Gyula programadó írásai, a vonatkozó jogszabályok, és az ezeket megelőző szakértői viták alapján. Mindezek megértését egyrészt keletkezésük kontextusának feltárása, másrészt Pierre Bourdieu, a konkrét környezettől független értelmezési keretet is felkínáló, általánosabb érvényű társadalomtudományi alapfogalmai segítik.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Dévényi, Anna (2020) A középfokú oktatás társadalompolitikai vetületei a Horthy-korszakban. SZÁZADOK (1). pp. 81-106. ISSN 0039-8098
|
| Kapcsolat: |