Ugrás a tartalomhoz

A középfokú oktatás társadalompolitikai vetületei a Horthy-korszakban

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/114379/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés
Subject = L Education / oktatás: LA History of education / neveléstörténet
Subject = D History General and Old World / történelem: DN Middle Europe / Közép-Európa: DN1 Hungary / Magyarország
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
Subject = D History General and Old World / történelem: D0 History (General) / történelem általában
Subject = D History General and Old World / történelem: D4 Modern History / új- és legújabb kor története
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HN Social history and conditions. / társadalomtörténet
Type = Article
Cím:
A középfokú oktatás társadalompolitikai vetületei a Horthy-korszakban
Létrehozó:
Dévényi, Anna
Kiadó:
Magyar Történelmi Társulat
Dátum:
2020
Téma:
D0 History (General) / történelem általában
D4 Modern History / új- és legújabb kor története
DN1 Hungary / Magyarország
HN Social history and conditions. / társadalomtörténet
HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés
LA History of education / neveléstörténet
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
Tartalmi leírás:
Mi volt a közoktatás társadalompolitikai funkciója a Horthy-korszakban? A tanulmány a társadalmi mobilitás ugródeszkájának tekintett középfokú oktatásra fókuszálva vizsgálja e kérdést, a szociológia, az oktatásszociológia, a társadalomtörténet és a neveléstörténet szempontjait is figyelembe véve. A pozitív és a negatív diszkrimináció, a közvetett és a direkt szelekció tervezett és megvalósult formái mellett a döntéseket generáló indítékokat is vizsgálva, elsősorban a kor oktatáspolitikáját nagyban meghatározó Kornis Gyula programadó írásai, a vonatkozó jogszabályok, és az ezeket megelőző szakértői viták alapján. Mindezek megértését egyrészt keletkezésük kontextusának feltárása, másrészt Pierre Bourdieu, a konkrét környezettől független értelmezési keretet is felkínáló, általánosabb érvényű társadalomtudományi alapfogalmai segítik.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Dévényi, Anna (2020) A középfokú oktatás társadalompolitikai vetületei a Horthy-korszakban. SZÁZADOK (1). pp. 81-106. ISSN 0039-8098
Kapcsolat: