Ugrás a tartalomhoz

 

A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2040/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Subject = Service management
Subject = Business economics
Subject = Management, business policy, business strategy
Subject = Commerce and tourism
Type = Conference or Workshop Item
Cím:
A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése
Létrehozó:
Gyulavári, Tamás
Agárdi, Irma
Bacsek , Péter
Dátum:
2015-08-27
Téma:
Commerce and tourism
Business economics
Marketing
Management, business policy, business strategy
Service management
Tartalmi leírás:
A CRM-elnevezés alig két évtizeddel ezelőtt vált általánossá a marketing köznyelvben. Az azóta eltelt időszakban azonban óriási mértékű fejlődés ment végbe ezen a területen, elsősorban a beszállítói oldalon. A CRM technológiai, informatikai oldalát képviselő partnerek és az alkalmazásokat üzleti szemszögből értelmező tanácsadók egyre inkább összehangolódtak, és komplex, integrált rendszereket képesek ajánlani a vállalatoknak. A felhasználói oldalon azonban nem ennyire egyértelmű a kép. A CRM adaptálása a vállalatok által alkalmazott, szerteágazó eszközrendszerbe nem mindig egyértelmű, és ezekre eltérő gyakorlati megoldások születnek. A tanulmány arra törekszik, hogy feltárja azokat a faktorokat, amelyek a fent említett divergenciát okozzák, megértse azok hatásmechanizmusait és kísérletet tegyen olyan mintázatok kialakítására, amelyek jól leírják egy egyes vállalatcsoportok viszonyát a CRM-mel. A kutatás 20 feltáró interjúra épül, amely öt iparág Magyarországon (is) működő vállalatainak CRM-felelőseivel készült. Az eredmények azt jelzik, hogy a CRM vállalati gyakorlata mögött mind iparági, mind vállalati sajátosságok is megjelenhetnek, egyben számos fejlesztési lehetőség adódik a CRM eredményesebb felhasználása érdekében.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Conference or Workshop Item
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Gyulavári, Tamás, Agárdi, Irma and Bacsek , Péter (2015) A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése. In: Marketing hálózaton innen és túl: Az egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXI. Országos konferenciája, 2015.augusztus 27-28., Budapest.
Kapcsolat: