Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A plágium digitális transzformációja = The Digital Transformation of Plagiarism |
| Tartalom: | https://real.mtak.hu/229677/ |
|---|---|
| Archívum: | REAL |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = K Law / jog: K Law (General) / jogtudomány általában Type = Book Section Subject = Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány: Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség |
| Cím: |
A plágium digitális transzformációja = The Digital Transformation of Plagiarism
|
| Létrehozó: |
Aczél-Partos, Adrienn
|
| Kiadó: |
Hungarnet Egyesület
|
| Dátum: |
2025
|
| Téma: |
K Law (General) / jogtudomány általában
Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség
|
| Tartalmi leírás: |
A technológiai fejlődés alapjaiban változtatta meg a plágiumról való gondolkodást a felsőoktatásban. Jelen tanulmány a plágium fogalmának történeti átalakulását vizsgálja
az infokommunikációs korszakok tükrében, különös figyelemmel arra, miként változott
a szerzőség és az eredetiség értelmezése az egyes időszakokban. A hazai felsőoktatási
intézmények szabályozása ezen a téren széttagolt képet mutat, ami fokozza a plágium
értelmezésével és kezelésével kapcsolatos bizonytalanságokat. A tanulmány célja kettős:
egyrészt feltárni a plágium fogalmának alakulását a digitális és mesterséges intelligenciával átszőtt tudáskörnyezetben, másrészt összehasonlító módon elemezni öt hazai egyetem
plágiumszabályzatát. | Technological advancement has fundamentally transformed the discourse surrounding
plagiarism in higher education. This study examines the historical evolution of the concept of plagiarism through the lens of successive infocommunication eras, with particular emphasis on how notions of authorship and originality have shifted across different
periods. In the Hungarian context, institutional regulations on plagiarism remain highly
fragmented, contributing to interpretive and procedural ambiguities in its handling. The
aim of this paper is twofold: first, to explore the conceptual transformation of plagiarism
within a digitally and AI-mediated knowledge environment; second, to conduct a comparative analysis of the plagiarism policies adopted by five Hungarian universities.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Aczél-Partos, Adrienn (2025) A plágium digitális transzformációja = The Digital Transformation of Plagiarism. In: Oktatási, kutatási és közgyűjteményi infrastruktúrák és tartalmak: digitális transzformáció felsőfokon : NETWORKSHOP 2025 : 34. Országos Informatikai Konferencia : 2025. május 13–15. Széchenyi István Egyetem, Győr. Hungarnet Egyesület, Budapest, pp. 149-163. ISBN 978-615-6792-15-0
|
| Kapcsolat: |
MTMT:36450070 10.31915/NWS.2025.17
|
| Létrehozó: |
cc_by
|