Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban = The Role and Regulation of Artificial Intelligence in Higher Education |
| Tartalom: | https://real.mtak.hu/229675/ |
|---|---|
| Archívum: | REAL |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában Type = Book Section Subject = Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány: Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség |
| Cím: |
A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban = The Role and Regulation of Artificial Intelligence in Higher Education
|
| Létrehozó: |
Hajdu, Krisztián
|
| Kiadó: |
Hungarnet Egyesület
|
| Dátum: |
2025
|
| Téma: |
L1 Education (General) / oktatás általában
Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség
|
| Tartalmi leírás: |
A mesterséges intelligencia (MI) rohamos terjedése a felsőoktatásban egyszerre jelent új
lehetőségeket és komoly kihívásokat. Míg az MI olyan előnyökkel kecsegtet, mint a személyre szabott tanulás, a virtuális asszisztensek és az adaptív módszerek (Európai Bizottság, 2022; Chen et al., 2020) addig a hallgatói plagizálás, az MI-alapú értékelés (Szűts, 2024),
a források megbízhatatlansága és az adatvédelmi aggályok komoly problémákat vetnek fel.
Ez a kutatás azt vizsgálja, hogy a hazai és nemzetközi felsőoktatási intézmények milyen
szabályokkal és irányelvekkel igyekeznek kezelni az MI hallgatói és oktatói szintű felhasználását. Nyilvánosan elérhető intézményi dokumentumok elemzésével a cél egy átfogó
helyzetkép készítése a jelenlegi szabályozási gyakorlatokról, valamint a hallgatókat és
oktatókat érintő kihívások bemutatása. | The rapid proliferation of artificial intelligence (AI) in higher education presents both new
opportunities and serious challenges. While AI offers benefits such as personalized learning, virtual assistants, and adaptive methods (European Commission 2022; Chen et al.,
2020), issues like student plagiarism, AI-based assessment (Szűts, 2024), the unreliability
of sources, and data privacy concerns pose significant problems.
This research examines the regulations and guidelines that domestic and international
higher education institutions are implementing to manage the use of AI by students and instructors. By analyzing publicly available institutional documents, the aim is to provide
a comprehensive overview of current regulatory practices and to present the challenges
facing both students and educators.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Hajdu, Krisztián (2025) A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban = The Role and Regulation of Artificial Intelligence in Higher Education. In: Oktatási, kutatási és közgyűjteményi infrastruktúrák és tartalmak: digitális transzformáció felsőfokon : NETWORKSHOP 2025 : 34. Országos Informatikai Konferencia : 2025. május 13–15. Széchenyi István Egyetem, Győr. Hungarnet Egyesület, Budapest, pp. 141-148. ISBN 978-615-6792-15-0
|
| Kapcsolat: |
MTMT:36450077 10.31915/NWS.2025.16
|
| Létrehozó: |
cc_by
|