Ugrás a tartalomhoz

A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban = The Role and Regulation of Artificial Intelligence in Higher Education

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/229675/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Type = Book Section
Subject = Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány: Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség
Cím:
A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban = The Role and Regulation of Artificial Intelligence in Higher Education
Létrehozó:
Hajdu, Krisztián
Kiadó:
Hungarnet Egyesület
Dátum:
2025
Téma:
L1 Education (General) / oktatás általában
Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség
Tartalmi leírás:
A mesterséges intelligencia (MI) rohamos terjedése a felsőoktatásban egyszerre jelent új lehetőségeket és komoly kihívásokat. Míg az MI olyan előnyökkel kecsegtet, mint a személyre szabott tanulás, a virtuális asszisztensek és az adaptív módszerek (Európai Bizottság, 2022; Chen et al., 2020) addig a hallgatói plagizálás, az MI-alapú értékelés (Szűts, 2024), a források megbízhatatlansága és az adatvédelmi aggályok komoly problémákat vetnek fel. Ez a kutatás azt vizsgálja, hogy a hazai és nemzetközi felsőoktatási intézmények milyen szabályokkal és irányelvekkel igyekeznek kezelni az MI hallgatói és oktatói szintű felhasználását. Nyilvánosan elérhető intézményi dokumentumok elemzésével a cél egy átfogó helyzetkép készítése a jelenlegi szabályozási gyakorlatokról, valamint a hallgatókat és oktatókat érintő kihívások bemutatása. | The rapid proliferation of artificial intelligence (AI) in higher education presents both new opportunities and serious challenges. While AI offers benefits such as personalized learning, virtual assistants, and adaptive methods (European Commission 2022; Chen et al., 2020), issues like student plagiarism, AI-based assessment (Szűts, 2024), the unreliability of sources, and data privacy concerns pose significant problems. This research examines the regulations and guidelines that domestic and international higher education institutions are implementing to manage the use of AI by students and instructors. By analyzing publicly available institutional documents, the aim is to provide a comprehensive overview of current regulatory practices and to present the challenges facing both students and educators.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
text
Azonosító:
Hajdu, Krisztián (2025) A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban = The Role and Regulation of Artificial Intelligence in Higher Education. In: Oktatási, kutatási és közgyűjteményi infrastruktúrák és tartalmak: digitális transzformáció felsőfokon : NETWORKSHOP 2025 : 34. Országos Informatikai Konferencia : 2025. május 13–15. Széchenyi István Egyetem, Győr. Hungarnet Egyesület, Budapest, pp. 141-148. ISBN 978-615-6792-15-0
Kapcsolat:
MTMT:36450077 10.31915/NWS.2025.16
Létrehozó:
cc_by