Ugrás a tartalomhoz

"Ha...akkor..." : Fiatalok személyiségjellemzőinek vizsgálata a társadalmi tőke szempontjából

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/226444/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Type = Article
Cím:
"Ha...akkor..." : Fiatalok személyiségjellemzőinek vizsgálata a társadalmi tőke szempontjából
Létrehozó:
Janó, Evelin
Dátum:
2024
Téma:
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L1 Education (General) / oktatás általában
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja, hogy felhívja a figyelmet arra, mennyire fontos, hogy egy iskolában a pedagógusok, osztályfőnökök képesek legyenek alapszintű kapcsolatháló vizsgálatokra, ezek rendszeres ismétlésére. Elvégzésükkel, az eredmények megfelelő értelmezésével időben észlelhetők az osztályokban zajló interperszonális folyamatok. A problémák korai észlelése és szakszerű kezelése, az osztályközösségen belül a kohézió helyreállítása, illetve erősítése, óriási jelentőséggel bír a heterogén kapcsolathálózatok kialakításában, az esetleges izoláció felszámolásában, amely összességében a hátrányos helyzetű és roma fiatalok társadalmi integrációját is patronálja. Az általam végzett mélyebb elemzések, már arra világítanak rá, hogy a heterogén kapcsolathálózatok kialakításának megfelelő feltételei mellett is vannak olyan, a háttérben munkálkodó tényezők, mint a személyiség, értékrend, szocio-ökonómiai státusz, amelyek befolyásolják a gyenge kötések kialakítását, a kapcsolatgazdagság megszerzését a középiskolások számára. Önmagában a hátrányos helyzet vagy a roma identitás nem minden esetben jelent elszigetelődést a kapcsolatok kiépítésének lehetőségétől. Az iskola számtalan érdek és érték ütközésének terepe, ahol a jelenlévő sokszínűséget kell meghatározott keretek között tartani, közös síkra hozni a mindennapi munkához. Jól látható lesz, hogy az iskola elsősorban az oktatás, a tudásátadás, a teljesítmény formális intézménye, ahol az informális kapcsolatok alakulására, a jóllétre kevés figyelem és idő jut. A fiatalok közötti barátságok, őszinte és érdekkapcsolatok működését iskolán kívüli privát szférának tekintik.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Janó, Evelin (2024) "Ha...akkor..." : Fiatalok személyiségjellemzőinek vizsgálata a társadalmi tőke szempontjából. KAPOCS, 7 (1-2). pp. 105-124. ISSN 1588-7227
Kapcsolat:
MTMT:35193011 10.63582/KAPOCS.2024.1-2.10