Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A CEPOL képzési portfóliója mint a rendészeti továbbképzések kiemelt kínálata = CEPOL Portfolio as Major Training Offer for Law Enforcement |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/225713/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés: HV7551 Police / rendőrség |
Cím: |
A CEPOL képzési portfóliója mint a rendészeti továbbképzések kiemelt kínálata = CEPOL Portfolio as Major Training Offer for Law Enforcement
|
Létrehozó: |
Mihai, Ioan-Cosmin
Kordaczuk-Was, Marzena
Arru, Matteo
Caciuloiu, Alexandru
Marantou, Asteria
Apostolou, Konstantinos
|
Dátum: |
2025
|
Téma: |
HV7551 Police / rendőrség
|
Tartalmi leírás: |
Cél: A tanulmány célja, hogy feltárja, miként pozícionálja magát az Európai Unió Rendészeti Képzési Ügynöksége (CEPOL) mint nemzetközi rendészeti képzésszolgáltató Európában és azon túl. Azonosítja a szakirodalomból kirajzolódó főbb tendenciákat, és elemzi a CEPOL szerepét mint megbízható képzésszolgáltató, különös tekintettel képzési modelljére.Módszertan: A tanulmány irodalmi elemzésen alapuló megközelítést alkalmaz, kiegészítve a CEPOL stratégiai és digitális képzési fejlesztéseinek áttekintésével, külön hangsúlyt fektetve arra, hogyan integrálja az oktatási szaktudást a képzési programjaiba.Megállapítások: A vizsgálat feltárja a CEPOL digitális stratégiájának technológiai megoldásait, a kevert képzési modell alkalmazását, valamint a rendészeti tisztviselők digitális korszakhoz szükséges készségeinek fejlesztésére irányuló törekvéseit. A tanulmány kiemeli továbbá a CEPOL csereprogramját és online platformját mint zászlóshajó kezdeményezéseket. A CEPOL folyamatos adatgyűjtése és értékelési stratégiái elősegítik a képzési kínálat folyamatos fejlesztését és a stratégiai képzési prioritásokhoz való igazodást.Érték: A tanulmány betekintést nyújt a CEPOL folyamatosan fejlődő képzési portfóliójába és annak európai biztonsági igényekhez való igazodásába. Rámutat az ügynökség innovációs, minőségi és bizonyítékokon alapuló képzés iránti elkötelezettségére, hozzájárulva egy hatékonyabb és egységesebb európai rendészeti közösség kialakításához. | Aim: This study aims to explore how the European Union Agency for Law Enforcement Training (CEPOL) positions itself as a transnational provider of law
enforcement training across Europe and beyond. It identifies key trends from
the literature and examines CEPOL’s role as a trusted training provider, focusing on its training model.
Methodology: The paper adopts a literature-based analytical approach, supported by a review of CEPOL’s strategic and digital training developments,
highlighting how education expertise is integrated into training programmes.
Findings: The study reveals CEPOL’s strategic use of technology through its
digital strategy, its implementation of a blended training model, and its focus
on equipping law enforcement officials with digital-age skills. It also identifies
the CEPOL Exchange Programme and online platform as flagship initiatives.
CEPOL’s continuous data collection and assessment strategies support ongoing
improvement and alignment with strategic training priorities.
Value: The paper provides insights into CEPOL’s evolving training portfolio
and its alignment with European security needs. It demonstrates the agency’s commitment to innovation, quality, and evidence-based training approaches,
contributing to the development of a more effective and cohesive European
law enforcement community.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Mihai, Ioan-Cosmin and Kordaczuk-Was, Marzena and Arru, Matteo and Caciuloiu, Alexandru and Marantou, Asteria and Apostolou, Konstantinos (2025) A CEPOL képzési portfóliója mint a rendészeti továbbképzések kiemelt kínálata = CEPOL Portfolio as Major Training Offer for Law Enforcement. BELÜGYI SZEMLE / ACADEMIC JOURNAL OF INTERNAL AFFAIRS: A BELÜGYMINISZTÉRIUM SZAKMAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA (2010-), 73 (9). pp. 1951-1966. ISSN 2062-9494
|
Kapcsolat: |
MTMT:36358755 10.38146/bsz-ajia.2025.v73.i9.pp1951-1966
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd
|