Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A Mesterséges Intelligencia válasza az oktatásban felmerülő problémákra |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/224704/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában Type = Article Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.76 Software Design and Development / Szoftvertervezés és -fejlesztés |
Cím: |
A Mesterséges Intelligencia válasza az oktatásban felmerülő problémákra
|
Létrehozó: |
Jakab, Dávid
|
Dátum: |
2025
|
Téma: |
L1 Education (General) / oktatás általában
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
QA76.76 Software Design and Development / Szoftvertervezés és -fejlesztés
|
Tartalmi leírás: |
A mesterséges intelligencia (MI) és a természetes nyelvfeldolgozás (NLP) alkalmazása az oktatásban mélyreható változásokat hoz, különösen a személyre szabott oktatási folyamatokban. A tanulmány bemutatja a Llama2 NLP-modell és a Bloom-taxonómia integrációját, valamint annak alkalmazását a tananyag fejlesztésében és a tanulói profilok testre szabásában. Az MI-alapú oktatás előnyeit vizsgálja a hagyományos módszerekkel szemben, különös figyelmet fordítva a dinamikus tananyag-adaptációra és az egyedi tanulási élmény biztosítására. A bemutatott modell egy mesterséges-intelligencia-alapú digitális oktatói asszisztens, amely képes alkalmazkodni a tanulók különböző igényeihez.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
NonPeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Jakab, Dávid (2025) A Mesterséges Intelligencia válasza az oktatásban felmerülő problémákra. DUNAKAVICS, 13 (9). pp. 25-34. ISSN 2064-5007
|
Kapcsolat: |
MTMT:36341543 10.63684/dk.2025.09.03
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd
|