Ugrás a tartalomhoz

A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/221418/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: PZ Childrens literature / gyermekirodalom
Type = Book Section
Cím:
A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban
Létrehozó:
Aux, Eliza
Kiadó:
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó
Dátum:
2025
Téma:
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
PZ Childrens literature / gyermekirodalom
Tartalmi leírás:
A tanító célzatú gyermektörténetek fontos pedagógiai segédletek, amelyek emellett irodalmi esztétikumot is hordoznak. Kutatásom során a didaktikus történetmesélés hagyományainak továbbélését vizsgálom a kortárs keresztény tanmesékben. Az elemzésem középpontjában olyan művek állnak, amelyek bibliai tanításokat közvetítenek a gyermekek felé, középpontba helyezve a pedagógiai célzatot. A tanulmányban példákkal illusztrálom, hogyan integrálódnak ezek a tanulságok a történetekbe, és bizonyítom jelentős szerepüket a keresztény nevelésben.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
text
Azonosító:
Aux, Eliza (2025) A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 37-45.
Kapcsolat:
doi:10.46403/Komplexpedagogia.2025.37