Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A mesterséges intelligencia iskolája: Az oktatás jövője a felsőoktatásban tanulók szemszögéből |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10890/60418 |
---|---|
Archívum: | Műegyetem Digitális Archívum |
Gyűjtemény: |
1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban II. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2025 |
Cím: |
A mesterséges intelligencia iskolája: Az oktatás jövője a felsőoktatásban tanulók szemszögéből
|
Létrehozó: |
Ribní, František
|
Dátum: |
2025-04-22T06:35:58Z
2025-04-22T06:35:58Z
2025-04-25
|
Tartalmi leírás: |
Az elemzés során a mesterséges intelligencia (MI) technológiák felsőoktatásban tanulók általi megítélését vizsgáltuk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk a hallgatók MI-val kapcsolatos tudását, attitűdjeit és annak alkalmazási lehetőségeit az oktatásban. Kvalitatív és kvantitatív módszereket alkalmaztunk: kérdőíves adatgyűjtést végeztünk, és az ATLAS.ti szoftver került felhasználásra az adatok strukturált feldolgozására. Az elemzés három szinten történt: kódolás és kategorizálás, tematikus klaszterek kialakítása, valamint hálózatelemzés. Eredményeink alapján a MI technológiák megítélése sokrétű: a hallgatók jelentős része a MI-t hasznos segédeszköznek tartja, ugyanakkor etikai és társadalmi kérdések merülnek fel a technológia alkalmazásával kapcsolatban. Kutatásunk hozzájárul az MI oktatásban betöltött szerepének mélyebb megértéséhez, különös tekintettel annak előnyeire és kihívásaira.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Könyvfejezet
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |