Ugrás a tartalomhoz

 

A mesterséges intelligencia iskolája: Az oktatás jövője a felsőoktatásban tanulók szemszögéből

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10890/60418
Archívum: Műegyetem Digitális Archívum
Gyűjtemény: 1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei
Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban
II. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2025
Cím:
A mesterséges intelligencia iskolája: Az oktatás jövője a felsőoktatásban tanulók szemszögéből
Létrehozó:
Ribní, František
Dátum:
2025-04-22T06:35:58Z
2025-04-22T06:35:58Z
2025-04-25
Tartalmi leírás:
Az elemzés során a mesterséges intelligencia (MI) technológiák felsőoktatásban tanulók általi megítélését vizsgáltuk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk a hallgatók MI-val kapcsolatos tudását, attitűdjeit és annak alkalmazási lehetőségeit az oktatásban. Kvalitatív és kvantitatív módszereket alkalmaztunk: kérdőíves adatgyűjtést végeztünk, és az ATLAS.ti szoftver került felhasználásra az adatok strukturált feldolgozására. Az elemzés három szinten történt: kódolás és kategorizálás, tematikus klaszterek kialakítása, valamint hálózatelemzés. Eredményeink alapján a MI technológiák megítélése sokrétű: a hallgatók jelentős része a MI-t hasznos segédeszköznek tartja, ugyanakkor etikai és társadalmi kérdések merülnek fel a technológia alkalmazásával kapcsolatban. Kutatásunk hozzájárul az MI oktatásban betöltött szerepének mélyebb megértéséhez, különös tekintettel annak előnyeire és kihívásaira.
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyvfejezet
Formátum:
application/pdf
Azonosító: