Ugrás a tartalomhoz

 

Kapcsolatok hálójában: Az óvoda-iskola átmenet kihívásai és lehetőségei a 21.században

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10890/60429
Archívum: Műegyetem Digitális Archívum
Gyűjtemény: 1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei
Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban
II. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2025
Cím:
Kapcsolatok hálójában: Az óvoda-iskola átmenet kihívásai és lehetőségei a 21.században
Létrehozó:
Németh, Krisztina
Dátum:
2025-04-22T06:36:20Z
2025-04-22T06:36:20Z
2025-04-25
Tartalmi leírás:
Az óvoda-iskola átmenet a gyermekek életében meghatározó időszak, amely során a család, az óvoda és az iskola együttműködése kulcsfontosságú a zökkenőmentes átmenet érdekében. A 21. század társadalmi, kulturális és oktatási változásai új kihívásokat és lehetőségeket teremtenek az intézmények közötti kapcsolatok és a gyermekeket támogató hálózatok számára. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa az átmenet történeti fejlődését Magyarországon, különös tekintettel az első óvodák és iskolák együttműködésére, miközben rávilágít a modern idők kihívásaira, mint például az inkluzív nevelés és a digitális technológiák térnyerése. A kutatás középpontjában a kapcsolati háló áll: az óvodapedagógusok, tanítók, szülők és intézményvezetők közötti kommunikáció és együttműködés minősége. Jelenleg a kutatás kezdeti szakaszában a dokumentumok elemzése zajlik, különös tekintettel a kapcsolattartás formáira és szerepére az óvoda-iskola átmenet során. A kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek együttes alkalmazásával a későbbiekben célunk feltárni a gyakorlati tapasztalatokat és jó gyakorlatokat, amelyek elősegíthetik a gördülékeny átmenetet. A kutatás célja annak feltárása, hogy az óvoda-iskola átmenet során milyen szerepet játszik az érintett felek – óvodapedagógusok, tanítók, szülők és intézményvezetők – közötti együttműködés. A kutatás a kapcsolattartás különböző formáit és azok hatásait vizsgálja a gyermekek szociális, érzelmi és kognitív fejlődésére, valamint iskolai beilleszkedésére. Az eredmények hozzájárulhatnak annak megértéséhez, hogy az oktatási rendszerek közötti együttműködés milyen tényezők mentén támogathatja a gyermekek sikeres iskolakezdését, és milyen fejlesztési lehetőségek adódhatnak ezen a területen.
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyvfejezet
Formátum:
application/pdf
Azonosító: