Ugrás a tartalomhoz

 

Élménypedagógia alkalmazása a műszaki felsőoktatásban - projektfeladat a kémia tanításában

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10890/60421
Archívum: Műegyetem Digitális Archívum
Gyűjtemény: 1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei
Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban
II. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2025
Cím:
Élménypedagógia alkalmazása a műszaki felsőoktatásban - projektfeladat a kémia tanításában
Létrehozó:
Tóth, Tünde
Dátum:
2025-04-22T06:36:04Z
2025-04-22T06:36:04Z
2025-04-25
Tartalmi leírás:
A felsőoktatási intézmények feladata a szakmai tárgyi ismeretek átadásán kívül, hogy felkészítsék a fiatalokat a munkaerőpiaci igényeknek megfelelő tevékenységek elvégzésére. A változó környezethez alkalmazkodva az egyetemeken a tanítási módszereket is úgy szükséges megválasztani, hogy korunk kihívásai között is sikeresek legyenek a diplomások, így ennek érdekében az állandó megújulás a tanítási módszereket sem kerülheti el. A természettudományok kifejezetten alkalmasak több, műszaki terület bevonásával átadható ismeret tanítására. A vegyész-, bio- és környezetmérnöki képzés alapját adó kémia oktatásában kiváló lehetőség nyílik az élménypedagógia alkalmazására egy projektfeladat elvégzésével egy alapképzéshez tartozó, laboratóriumi gyakorlatot magában foglaló tantárgy keretében. A tanulmányban bemutatott, részletesen kidolgozott projektfeladat eredménye egy vegyület előállítására írt színdarab és annak előadása. Az intellektuális alkotás létrehozásához tartozó részfeladatok összessége és csoportban végzett megoldása vezet az egyetemi hallgatók közös sikerélményéhez, ami jó gyakorlatot jelenthet egy műszaki területhet tartozó feladat sokrétű megközelítésére. Az élménypedagógia alkalmazása várhatóan a hallgatók személyes és szociális kompetenciáinak fejlesztését is eredményezi a szakmai látótér szélesítése mellett. A felsőoktatásban tanított kémia témakörében tervezett projektfeladat leírása kitér a tanári értékelés szempontjaira, a hallgatókra gyakorolt várható hatásaira és a továbbfejlesztésének lehetőségére is mutat pár példát a publikáció.
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyvfejezet
Formátum:
application/pdf
Azonosító: