Ugrás a tartalomhoz

 

Elsőéves óvodapedagógus-hallgatók pályaválasztási motivációi

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10890/60427
Archívum: Műegyetem Digitális Archívum
Gyűjtemény: 1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei
Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban
II. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2025
Cím:
Elsőéves óvodapedagógus-hallgatók pályaválasztási motivációi
Létrehozó:
Szántó, Zsuzsanna
Dátum:
2025-04-22T06:36:17Z
2025-04-22T06:36:17Z
2025-04-25
Tartalmi leírás:
A pedagógussá válás folyamata jóval az egyetemre lépés előtt megkezdődik, és sok évvel annak elvégzése után teljesedik ki. A hazai és nemzetközi szakirodalom alapján az egyik legtöbbször megjelenő, pedagógus-munkához köthető belső motiváció a gyermekekkel való foglalkozás öröme, a tanulók támogatása, valamint az önmegvalósítás (Manuel & Hughes, 2006; Ashiedu & Scott-Ladd, 2012). Tanulmányoztuk Helen M. G. Watt és Paul W. Richardson által kidolgozott FIT-Choice Scale mérőeszköz alkalmazását a világ egyes országaiban, majd fókuszáltunk a magyarországi, ill. szlovákiai pedagógusok motiváltságára. Az irodalmi áttekintést követően, szisztematikusan elemeztük az eredményeket és megvizsgáltuk a FIT-Choice Scale mérőeszközt az egyes faktorok mentén. Több kutatásban a tanári pálya választásának legfontosabb szempontjai a gyermekekkel és serdülőkkel való foglalkozás iránti érdeklődés (Tomšik, 2016; Žveglič Mihelič et al, 2022; Celik, 2020), míg másutt a társadalmi hasznosság értéke játszott befolyásoló szerepet (Suryani et al., 2016; Eren & Tezel, 2010), de a vallás jelenléte is meghatározó tényezőként szerepelhet (Suryani, 2017).
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyvfejezet
Formátum:
application/pdf
Azonosító: