Ugrás a tartalomhoz

Jegyzetelési egységek a konszekutív tolmácsolásban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/fordtud/article/view/13641
Archívum: Fordítástudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Jegyzetelési egységek a konszekutív tolmácsolásban
Létrehozó:
Van Waarden, Franciska
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nyelvi Közvetítés Intézete, Fordító- és Tolmácsképző Tanszék
Dátum:
2023-12-10
Tartalmi leírás:
A nyelvi közvetítés oktatásában egyre inkább előtérbe kerül a konszekutív tolmácsolás során alkalmazott jegyzeteléstechnika szabályszerűsége- inek összegzése a tolmácshallgatók jegyzeteléstechnikai kompetenciájának fejlesz- tése érdekében. Hazai (Szabó 2005) és nemzetközi viszonylatban (Dam 2004) is születtek esettanulmányok a tolmácsképzésben résztvevő hallgatók jegyzetelés-technikájáról, ám eddig kevés mű született arról, hogy hogyan fejlődik a jegyzete- léstechnikai kompetencia a képzés során. Jelen kutatás a tolmácshallgatók jegyze- teléstechnikájának változását vizsgálja longitudinális módon. A jegyzetelési kom- petencia fejlődését a jegyzetelési egységek meghatározásának segítségével vizsgá- lom első-, illetve másodéves mesterszakos tolmácshallgatók körében. Az eredmé- nyek azt mutatják, hogy bár mindkét évfolyam esetében megfigyelhetők egyéni különbségek, a jegyzetelési egységek eloszlása a másodéves hallgatók körében kisebb eltérést mutat az átlagtól.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.35924/fordtud.25.2.4
Forrás:
FORDÍTÁSTUDOMÁNY; Évf. 25 szám 2 (2023); 58-72
2732-1924
1419-7480
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Fordítástudomány