Ugrás a tartalomhoz

A kísérleti budapesti mobilitási pontok hálózatának hatásai

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/216660/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés: HE1 Transportation / szállítás
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés: HE1 Transportation / szállítás: HE11 Transport of persons / személyszállítás
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Type = Book Section
Cím:
A kísérleti budapesti mobilitási pontok hálózatának hatásai
Létrehozó:
Andrejszki, Tamás
Strommer, Tamás
Tóth, Patrik
Csendes, Bálint
Munkácsy, András
Kiadó:
Széchenyi István Egyetem
Dátum:
2021
Téma:
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés
HE1 Transportation / szállítás
HE11 Transport of persons / személyszállítás
Tartalmi leírás:
2019-ben két hónapon át kísérleti jelleggel mobilitási pont működött a budapesti Szent Gellért téren a Cities4People kutatási-fejlesztési (Horizont 2020) projekt keretében. A sikeres pilot hatására a projekt második fázisaként további három mobilitási pont létrehozása valósult meg, amelyek hálózatot alkotva további vizsgálatok elvégzését tették lehetővé. A hálózat által lefedett XI. kerületi zóna a BME és ELTE kampuszokat, illetve az Infoparkot is magába foglalta. A járványhelyzet nagyban befolyásolta a 2020. március 1-én megnyitott mobilitási pontok forgalmát, ezért a tesztüzem 2020. október 31-ig meg lett meghosszabbítva. A felhasználók a tesztelés ideje alatt hét szolgáltató megosztáson alapuló mobilitási eszközeit (kerékpár, elektromos roller, elektromos robogó, elektromos autó) vehették igénybe. Tanulmányunk a szolgáltatók bérlési adatai, illetve a felhasználók és a szolgáltatók visszajelzései alapján, statisztikai és térinformatikai módszerek alkalmazásával a kísérleti beavatkozás kiterjesztésének eredményeit ismerteti. Az első tesztfázis következtetéseit megerősítve a mobilitási pontok a városvezetés, a szolgáltatók és a felhasználók szempontjából is alkalmas formái lehetnek a mikromobilitási eszközök rendszerezett, városi közlekedésbe integrált, fenntartható használatának.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
text
Azonosító:
Andrejszki, Tamás and Strommer, Tamás and Tóth, Patrik and Csendes, Bálint and Munkácsy, András (2021) A kísérleti budapesti mobilitási pontok hálózatának hatásai. In: XI. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia: Közlekedés a Járvány után: folytatás vagy újrakezdés. Széchenyi István Egyetem, Győr, Hungary, pp. 163-177. ISBN 9786155837869
Kapcsolat: