Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A kísérleti budapesti mobilitási pontok hálózatának hatásai |
| Tartalom: | https://real.mtak.hu/216660/ |
|---|---|
| Archívum: | REAL |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés: HE1 Transportation / szállítás Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés: HE1 Transportation / szállítás: HE11 Transport of persons / személyszállítás Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában Type = Book Section |
| Cím: |
A kísérleti budapesti mobilitási pontok hálózatának hatásai
|
| Létrehozó: |
Andrejszki, Tamás
Strommer, Tamás
Tóth, Patrik
Csendes, Bálint
Munkácsy, András
|
| Kiadó: |
Széchenyi István Egyetem
|
| Dátum: |
2021
|
| Téma: |
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés
HE1 Transportation / szállítás
HE11 Transport of persons / személyszállítás
|
| Tartalmi leírás: |
2019-ben két hónapon át kísérleti jelleggel mobilitási pont működött a budapesti Szent Gellért téren a Cities4People kutatási-fejlesztési (Horizont 2020) projekt keretében. A sikeres pilot hatására a projekt második fázisaként további három mobilitási pont létrehozása valósult meg, amelyek hálózatot alkotva további vizsgálatok elvégzését tették lehetővé. A hálózat által lefedett XI. kerületi zóna a BME és ELTE kampuszokat, illetve az Infoparkot is magába foglalta. A járványhelyzet nagyban befolyásolta a 2020. március 1-én megnyitott mobilitási pontok forgalmát, ezért a tesztüzem 2020. október 31-ig meg lett meghosszabbítva. A felhasználók a tesztelés ideje alatt hét szolgáltató megosztáson alapuló mobilitási eszközeit (kerékpár, elektromos roller, elektromos robogó, elektromos autó) vehették igénybe. Tanulmányunk a szolgáltatók bérlési adatai, illetve a felhasználók és a szolgáltatók visszajelzései alapján, statisztikai és térinformatikai módszerek alkalmazásával a kísérleti beavatkozás kiterjesztésének eredményeit ismerteti. Az első tesztfázis következtetéseit megerősítve a mobilitási pontok a városvezetés, a szolgáltatók és a felhasználók szempontjából is alkalmas formái lehetnek a mikromobilitási eszközök rendszerezett, városi közlekedésbe integrált, fenntartható használatának.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Andrejszki, Tamás and Strommer, Tamás and Tóth, Patrik and Csendes, Bálint and Munkácsy, András (2021) A kísérleti budapesti mobilitási pontok hálózatának hatásai. In: XI. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia: Közlekedés a Járvány után: folytatás vagy újrakezdés. Széchenyi István Egyetem, Győr, Hungary, pp. 163-177. ISBN 9786155837869
|
| Kapcsolat: |