Ugrás a tartalomhoz

Automatizált személyre szabott árazási megoldások az online kereskedelemben

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/214593/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HF Commerce / kereskedelem
Type = Book Section
Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.9.D343 Data mining and searching techniques / adatbányászati és keresési módszerek
Cím:
Automatizált személyre szabott árazási megoldások az online kereskedelemben
Létrehozó:
Karácsony, Gergely
Kiadó:
Gondolat Kiadó
Dátum:
2018
Téma:
HF Commerce / kereskedelem
QA76.9.D343 Data mining and searching techniques / adatbányászati és keresési módszerek
Tartalmi leírás:
Az online kereskedelem napjainkra egyre inkább elterjedtté vált. Az elektronikus áruházak számára egyre több adat válik hozzáférhetővé a felhasználóiról, amit azok fel is használnak a kereskedelmi gyakorlatban számos céllal: személyre szabott ajánlatok küldésére, a felhasználói élmény fokozására, és – ami jelen elemzés témája – az árképzésben is. A személyre szabott árazás közgazdasági fogalma az árdiszkrimináció egyik formája, amikor a kereskedő minden egyes vásárlónak az általa kifizetni kívánt maximális árhoz közeli összegben határozza meg a termék árát. Ehhez az szükséges, hogy rendkívül behatóan, szinte személyesen ismerje a vevőt. Ez az adatbányászat (big data) eszköztárával lehetővé válik az online kereskedelemben. Jelen tanulmány a személyre szabott árazás gazdaságtanát, gyakorlati megvalósulásának módjait és a felmerülő jogi kérdéseket járja körül.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
text
Azonosító:
Karácsony, Gergely (2018) Automatizált személyre szabott árazási megoldások az online kereskedelemben. In: A nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok egyes aktuális kérdései. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 81-94. ISBN 9789636938581
Kapcsolat:
MTMT:3385861