Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Civilek a digitalizációért - civil szervezetek szerepe a digitális kompetenciák fejlesztésében– programok, célcsoportok és módszerek |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/214142/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában Type = Article Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom Subject = Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány: Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség |
Cím: |
Civilek a digitalizációért - civil szervezetek szerepe a digitális kompetenciák fejlesztésében– programok, célcsoportok és módszerek
|
Létrehozó: |
Bacsa-Bán, Anetta
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
L1 Education (General) / oktatás általában
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Z701.3.D54 Digitalisation/ICT and cultural heritage / Digitalizálás, ICT és kulturális örökség
|
Tartalmi leírás: |
A digitális kompetenciák fejlesztése az oktatás minden szintjén kulcsfontosságú a 21. századi készségek kialakításában. Azonban a formális oktatási rendszerek/intézmények mellett a civil szervezetek is jelentős szerepet játszanak a digitális írástudás terjesztésében és a digitális készségek fejlesztésében. A tanulmány célja, hogy civil szervezetek által nyújtott oktatási programokat vizsgáljon meg abból a szempontból, hogy azok mennyiben járulnak hozzá a digitális kompetenciák fejlesztéséhez. Az elemzés további célja, hogy feltárja a civil szervezetek által kínált digitalizációra irányuló programok sokféleségét, hatékonyságát és a résztvevők digitális készségeire gyakorolt hatását. Emellett arra is választ keres, hogy ezek a programok milyen módon egészítik ki a formális oktatási rendszert, és hogyan segítik elő a társadalmi befogadást és teremtik meg az esélyegyenlőség lehetőségét. A tanulmány tervezetten három fő egységből áll. Az elsőben áttekintjük a digitális kompetenciák elméleti hátterét és jelentőségét társadalmunkban, valamint a digitális írástudás fejlesztésére irányuló nemzetközi és hazai törekvéseket ismertetjük. A második egység fókuszában az áll, hogy milyen típusú digitális készségfejlesztő programokat kínálnak a civil szervezetek, kik a célcsoportjaik, és milyen módszereket alkalmaznak a tanítás során. Míg a harmadik részben az elemzés eredményeit összegezzük és javaslatokat fogalmazunk meg a civil szervezetek és a formális oktatási intézmények közötti együttműködés javítására. A tanulmány egyik fő következtetése az lehet, hogy a civil szervezetek rugalmasabb, személyre szabottabb és innovatívabb oktatási módszereket képesek alkalmazni a hagyományos oktatási rendszereknél, s ezáltal jelentős mértékben hozzájárulnak a digitális írástudás elterjesztéséhez. Mindezek mellett a civil szervezetek szerepe különösen fontos - és nemzetközi példák által igazolt – a hátrányos helyzetű csoportok elérése és támogatása terén, amely jelentős szerepet játszik a digitális szakadék csökkentésében.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Bacsa-Bán, Anetta (2024) Civilek a digitalizációért - civil szervezetek szerepe a digitális kompetenciák fejlesztésében– programok, célcsoportok és módszerek. CIVIL SZEMLE, 21 (5(8)). pp. 5-25. ISSN 1786-3341
|
Kapcsolat: |
MTMT:35635763 10.62560/CSZ.2024.05.1
|