Ugrás a tartalomhoz

Alapítványi fenntartású felsőoktatási intézmények Magyarországon – digitalizáció, fenntarthatóság és esélyegyenlőség a nonprofit szervezetek szerepvállalásának sajátosságai

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/214140/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Type = Article
Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Subject = K Law / jog: KF27.E337 Equal opportunity / esélyegyenlőség
Cím:
Alapítványi fenntartású felsőoktatási intézmények Magyarországon – digitalizáció, fenntarthatóság és esélyegyenlőség a nonprofit szervezetek szerepvállalásának sajátosságai
Létrehozó:
Varga, Anita
Dátum:
2024
Téma:
KF27.E337 Equal opportunity / esélyegyenlőség
LB2300 Higher Education / felsőoktatás
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Tartalmi leírás:
A felsőoktatási intézmények jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években. A változások célja elsősorban idomulás a változó oktatási követelményekhez, (az oktatók és hallgatók) generációs különbségeihez – amelyek a belépők fizikai és mentális különbözőségében nyilvánulnak meg – amely feszültséget a digitalizáció, a fenntarthatóság és az esélyegyenlőség eszközeivel kezelünk. A tanulmány célja, a nonprofit szervezetek szerepének vizsgálata a folyamat kapcsolódó alrészleteiben. Az elemzés további célja, hogy, hogy bemutassa az alapítványi fenntartású felsőoktatási intézmények helyzetét három kulcsterületen, kiemelve a társadalmi szerepvállalás jelenlegi eredményeit, fontosságát és szerepét, kutatási eredmények felhasználásával. A tanulmány tervezetten áttekinti a három terület sajátosságait. Az alapítványi fenntartású intézmények számára a digitalizáció előnyei versenyelőnyként működhetnek, de sokkal inkább az élethosszig tartó tanulás és a transzverzális kompetenciák fejlesztésének támogatói. A második részben vizsgáljuk a nonprofit szervezetek beavatkozási lehetőségeit. A nonprofit szervezetek támogatják a digitális eszközök és módszerek bevezetését az egyetemeken. A NIOK Alapítvány–Civil Tech Hub kulcsszerepet játszik a folyamatban, segítséget nyújt a nonprofit szervezetek számára a hatékonyabb együttműködés biztosítása érdekében. Az adaptív technológiák használata lehetővé teszi/tenné az oktatási folyamatok testreszabását, hozzájárulva a hallgatók egyéni igényeinek kielégítéséhez és tanulási eredményeik javításához. A speciális szoftverek használata jelenleg esetleges a felsőoktatás rendszerében. A harmadik részben az elemzés eredményeit összegezzük és javaslatokat fogalmazunk meg a nonprofit szervezetek és a felsőoktatási intézmények közötti közös munka minőségének javítására. A tanulmány egyik fő következtetése a kutatási eredmények és konkrét adatok alapján, hogy az alapítványi fenntartású intézmények működési rendszerében a nonprofit szervezetek aktív részvétele és támogatása, különösen az esélyegyenlőség területén nehézkes és esetleges a felsőoktatás egészét tekintve.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Varga, Anita (2024) Alapítványi fenntartású felsőoktatási intézmények Magyarországon – digitalizáció, fenntarthatóság és esélyegyenlőség a nonprofit szervezetek szerepvállalásának sajátosságai. CIVIL SZEMLE, 21 (5(8)). pp. 27-46. ISSN 1786-3341
Kapcsolat:
MTMT:35635781 10.62560/CSZ.2024.05.2