Ugrás a tartalomhoz

A hangrögzítés szerepe a századforduló enkulturációs folyamataiban Bartók Béla pedagógiai tevékenységein keresztül

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/211339/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Subject = M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották: MT Musical instruction and study / zeneoktatás, zenetanulás
Type = Article
Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: PN Literature (General) / irodalom általában: PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Cím:
A hangrögzítés szerepe a századforduló enkulturációs folyamataiban Bartók Béla pedagógiai tevékenységein keresztül
Létrehozó:
Daru, Andrea
Dátum:
2024
Téma:
L1 Education (General) / oktatás általában
MT Musical instruction and study / zeneoktatás, zenetanulás
PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Tartalmi leírás:
A 20. században megjelent hangrögzítő eszközök nemcsak a technológiai fejlődés terén jelentettek áttörést, hanem életünk mélyebb rétegeit is radikálisan átalakították. Daru (2022) első tanulmánya bemutatta az írott és rögzített zene közötti különbségeket, valamint a hangrögzítés antropológiai hatásait. Jelen tanulmány célja a nevelési folyamat filozófiai-antropológiai elemzése Kron (2003) nyomán, az enkulturáció és szocializáció keretei között. A dolgozat első része a hangrögzítés kulturális, társadalmi és művészeti hatásait vizsgálja, míg a második rész a zene- és táncpedagógiai folyamatokat elemzi összehasonlító módon. Az utolsó fejezetekben Bartók munkásságát követve a népzene, tánckultúra és a 20. századi pedagógia összefüggéseit tárgyalom. A tanulmány célja elméleti alapvetések megfogalmazása a további kutatások számára.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Daru, Andrea (2024) A hangrögzítés szerepe a századforduló enkulturációs folyamataiban Bartók Béla pedagógiai tevékenységein keresztül. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (2). pp. 69-80. ISSN 2732-1002
Kapcsolat:
MTMT:35628956 10.46819/TN.5.2.69-80