Ugrás a tartalomhoz

Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében = Significance of interest in learning accounting in light of the first-year grades

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/210489/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HF Commerce / kereskedelem: HF5601 Accounting / könyvelés, számvitel
Type = Article
Cím:
Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében = Significance of interest in learning accounting in light of the first-year grades
Létrehozó:
Szijártó, Boglárka
Frányó, Zsófia
Estók, Ágnes
Dátum:
2024
Téma:
HF5601 Accounting / könyvelés, számvitel
Tartalmi leírás:
A felsőoktatás feladata a jövő munkavállalójának tanulás iránti elköteleződését megalapozni. Napjaink egyetemi hallgatóinak (COVID-diák-generáció) a világjárvány alapvetően meghatározta tanulmányait: a pandémia nem kedvezett a tanulás hatékonyságának és a tanulók motivációjának. A számviteloktatás kontextusában több kutatás kiemelte a motiválás oktatói feladatait és az oktatók hatását a hallgatói teljesítményre. Jelen kutatás három hipotézise a hallgatók előképzettségével, az alapszak választásával, érdeklődésének változásával (látens módon az oktatók hatásával), illetve a hallgatók első évben elért eredményeivel kapcsolatos. Az adatgyűjtés kérdőívvel zajlott 2022 és 2023 őszén, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak körében. Az eredmények alapján a hallgatók előképzettsége bár meghatározza az alapszakválasztást (H1), de nem hozható összefüggésbe már az első éves eredményekkel sem (H2). A megkérdezett hallgatók többségének kezdeti, számvitel iránti érdeklődése pozitív irányba változott, amely változásban az oktatók előadásmódjának kiemelt szerepe van, és amely változás pozitív összefüggésbe hozható a tanulmányi eredményekkel (H3). A szerzők következtetése, hogy a hallgatók szakmai érdeklődésének felkeltése lehetséges és kiemelten fontos oktatói feladat. | The goal of higher education is to establish future employees’ commitment to learning. The COVID-19 pandemic shaped the learning attitudes of today’s university students, often referred to as the COVID generation, impacting both their motivation and their learning efficiency. Several studies have highlighted the impact accounting teachers have on motivating students and improving their performance. The three hypotheses of the present study are related to students’ preexisting knowledge, their choice of university program, the changes of interests, and students’ first year academic results. The questionnaire study was conducted in the autumns of 2022 and 2023 among the students at Budapest Business University. The findings show that students’ preexisting knowledge determines their choice of university program (H1) but is unrelated to their academic achievement, even in the first year (H2). Students’ interest in accountancy increased, which is manifested in their improved results (H3), with teachers playing a major role.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Szijártó, Boglárka and Frányó, Zsófia and Estók, Ágnes (2024) Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében = Significance of interest in learning accounting in light of the first-year grades. VEZETÉSTUDOMÁNY, 55 (KSZ). pp. 53-66. ISSN 0133-0179
Kapcsolat:
MTMT:35610674 10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05
Létrehozó:
cc_by