Ugrás a tartalomhoz

Hinduizmus és média a 21. században = Hinduism and Media in the 21st Century

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/210333/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BN1 Hinduism / hinduizmus
Type = Book
Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Cím:
Hinduizmus és média a 21. században = Hinduism and Media in the 21st Century
Létrehozó:
Szivák, Júlia
Közreműködő:
Szilágyi, Zsolt
Kiadó:
L'Harmattan Kiadó
Dátum:
2024
Téma:
BN1 Hinduism / hinduizmus
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Tartalmi leírás:
India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alajainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását. = India's 21st century is characterized by great changes and rapid modernization, which presents the society with serious dilemmas regarding the reconciliation of traditional values ​​and the effects of globalization. This kind of wayfinding is particularly exciting in the field of media and popular culture, where different systems of arguments and belief systems appear in either symbolic or very concrete form, reaching the widest strata of Indian society. This volume examines the representation of Hinduism, India's largest and most politically significant religion, in the world of media and popular culture. In the book, we examine the representations of various aspects of Hindu mythology, the influence of popular culture on the Indian national self-image, and the influence of political Hinduism on the media.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/book
Formátum:
text
Azonosító:
Szivák, Júlia (2024) Hinduizmus és média a 21. században = Hinduism and Media in the 21st Century. L'Harmattan Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-646-079-2
Kapcsolat:
MTMT:34685170 10.56037/978-963-646-079-2
Létrehozó:
cc_by_nc_sa