Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
"Az út a fontos, nem az út vége!" A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/209327/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában Subject = D History General and Old World / történelem: D0 History (General) / történelem általában Type = Article |
Cím: |
"Az út a fontos, nem az út vége!" A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban
|
Létrehozó: |
Makk, Gábor
|
Dátum: |
2010
|
Téma: |
D0 History (General) / történelem általában
L1 Education (General) / oktatás általában
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány áttekinti a huszadik század derekán meginduló kognitív forradalom neveléstudományra gyakorolt hatását, a pozitivista nézetekkel szakító konstruktivizmus pedagógiai vonatkozásait, a tudás és a tanulás fogalmának átértékelődését, a konstruktivista tanítási módszerek közül pedig a portfóliómódszer használatának elméletét és gyakorlatát. Felvázolja azt a problémakört, hogy a társadalom és a munkaerőpiac elvárásai, a Nemzeti alaptanterv és a közelmúltban bevezetésre került kétszintű érettségi milyen kihívásokat támaszt a középiskolai tanulókkal és pedagógusokkal szemben. Alternatívát nyújt arra vonatkozóan is, hogy miként lehetne az osztálytermi gyakorlatot új módszerekkel gazdagítani. Üzenetként kihangsúlyozza az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges alkalmazható tudás, és autonóm tanulóvá válás kifejlesztését biztosító projektmódszer fontosságát és lehetőségeit.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Makk, Gábor (2010) "Az út a fontos, nem az út vége!" A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 1 (3). ISSN 2061-6260
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
cc_by_nc_sa
|