Ugrás a tartalomhoz

"Az út a fontos, nem az út vége!" A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/209327/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Subject = D History General and Old World / történelem: D0 History (General) / történelem általában
Type = Article
Cím:
"Az út a fontos, nem az út vége!" A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban
Létrehozó:
Makk, Gábor
Dátum:
2010
Téma:
D0 History (General) / történelem általában
L1 Education (General) / oktatás általában
Tartalmi leírás:
A tanulmány áttekinti a huszadik század derekán meginduló kognitív forradalom neveléstudományra gyakorolt hatását, a pozitivista nézetekkel szakító konstruktivizmus pedagógiai vonatkozásait, a tudás és a tanulás fogalmának átértékelődését, a konstruktivista tanítási módszerek közül pedig a portfóliómódszer használatának elméletét és gyakorlatát. Felvázolja azt a problémakört, hogy a társadalom és a munkaerőpiac elvárásai, a Nemzeti alaptanterv és a közelmúltban bevezetésre került kétszintű érettségi milyen kihívásokat támaszt a középiskolai tanulókkal és pedagógusokkal szemben. Alternatívát nyújt arra vonatkozóan is, hogy miként lehetne az osztálytermi gyakorlatot új módszerekkel gazdagítani. Üzenetként kihangsúlyozza az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges alkalmazható tudás, és autonóm tanulóvá válás kifejlesztését biztosító projektmódszer fontosságát és lehetőségeit.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Makk, Gábor (2010) "Az út a fontos, nem az út vége!" A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 1 (3). ISSN 2061-6260
Kapcsolat:
Létrehozó:
cc_by_nc_sa