Ugrás a tartalomhoz

A szociális kompetenciák a hátránykompenzációban, valamint a hátránykompenzáció elvei és gyakorlata az oktatásban Magyarországon a 21. században

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/208353/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HM Sociology / társadalomkutatás
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HN Social history and conditions. / társadalomtörténet: HN1 Social problems / társadalmi-szociális problémák
Type = Article
Subject = K Law / jog: KF27.E337 Equal opportunity / esélyegyenlőség
Cím:
A szociális kompetenciák a hátránykompenzációban, valamint a hátránykompenzáció elvei és gyakorlata az oktatásban Magyarországon a 21. században
Létrehozó:
Bihari, Ildikó
Kovács, Judit
Tibori, Tímea
Dátum:
2023
Téma:
HM Sociology / társadalomkutatás
HN1 Social problems / társadalmi-szociális problémák
HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés
KF27.E337 Equal opportunity / esélyegyenlőség
Tartalmi leírás:
A jelen összefoglalóban megvilágítjuk, hogy a szociális kompetenciák fejlesztése a hátránykompenzáció egész rendszerében kulcsfontosságú, mert az egyén szociális kompetenciáinak fejlesztésével javulnak az esélyei a társadalmi érvényesülésben, például a jobb kommunikáció vagy a fejlettebb önszabályozás révén. Az oktatáspolitikának az esélyegyenlőség biztosítása és a hátránykompenzáció működtetése igen fontos feladata. Miközben a hátránykompenzáció nemcsak maguknak a hátrányos helyzetű személyeknek, de az egész társadalomnak nyilvánvalóan közös érdeke, a megvalósítás alapelveiről és hogyanjáról élénk szakmai diskurzus folyik. A személyre szabott figyelem, a személyes erények és erősségek észrevétele és elismerése, és a boldoguláshoz szükséges, de a hátrányba született személy által nem birtokolt kompetenciák, társas kompetenciák fejlesztése nélkül, és a mindehhez szükséges bőséges erőforrások biztosítása nélkül, pusztán a csoport-alapú lemaradások némi kompenzációjába fektetett erőfeszítés nem képes meghozni a hátrányos helyzetből való tényleges kiemelkedést és növekedést.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Bihari, Ildikó and Kovács, Judit and Tibori, Tímea (2023) A szociális kompetenciák a hátránykompenzációban, valamint a hátránykompenzáció elvei és gyakorlata az oktatásban Magyarországon a 21. században. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 34 (3). pp. 27-44. ISSN 0865-0810
Kapcsolat:
MTMT:34767473 10.48007/esely.2023.3.2
Létrehozó:
cc_by