Ugrás a tartalomhoz

A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/199330/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Subject = M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották: M1 Music / zene
Subject = L Education / oktatás: LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
Type = Article
Cím:
A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére
Létrehozó:
Janurik, Tímea
Kiadó:
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó
Dátum:
2024
Téma:
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
M1 Music / zene
Tartalmi leírás:
Finnország oktatása a nemzetközi tanulói felmérések (IEA, PISA) kimagasló eredményeinek hatására a kutatók fókuszába került, számos magyar tanulmány is vizsgálta sikerességük okát (Baranyi – Nagy, 2020; Mihály, 2009; Perjés, 2014). További kutatásokkal keresik a pedagógusképzők a sikeres tanítás-tanulási folyamat okát, így a tanári felkészítést és a tanügyi dokumentumokat vizsgálják (Falus, 2011; Hunya, 2016; Iivonen, 2016; Kálmán; 2016; Kálmán, 2011). Csíkos (2012) megállapítása szerint az ország tanulói eredményei összefüggésben lehetnek társadalmi-oktatáspolitikai jellemzőkkel, melyből kiemelendő a finn pedagógusképzés kutatásorientált alapelve.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Janurik, Tímea (2024) A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 45-53. ISSN 26309742
Kapcsolat:
doi:10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.45