Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/199330/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Subject = M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották: M1 Music / zene Subject = L Education / oktatás: LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa Type = Article |
Cím: |
A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére
|
Létrehozó: |
Janurik, Tímea
|
Kiadó: |
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
M1 Music / zene
|
Tartalmi leírás: |
Finnország oktatása a nemzetközi tanulói felmérések (IEA, PISA) kimagasló eredményeinek hatására a kutatók fókuszába került, számos magyar tanulmány is vizsgálta sikerességük okát (Baranyi – Nagy, 2020; Mihály, 2009; Perjés, 2014). További kutatásokkal keresik a pedagógusképzők a sikeres tanítás-tanulási folyamat okát, így a tanári felkészítést és a tanügyi dokumentumokat vizsgálják (Falus, 2011; Hunya, 2016; Iivonen, 2016; Kálmán; 2016; Kálmán, 2011). Csíkos (2012) megállapítása szerint az ország tanulói eredményei összefüggésben lehetnek társadalmi-oktatáspolitikai jellemzőkkel, melyből kiemelendő a finn pedagógusképzés kutatásorientált alapelve.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Janurik, Tímea (2024) A tanári professzió értelmezése Finnországban, különös tekintettel az iskolai zenetanárok helyzetére. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 45-53. ISSN 26309742
|
Kapcsolat: |
doi:10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.45
|