Ugrás a tartalomhoz

Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/199329/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Subject = L Education / oktatás: LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
Type = Article
Cím:
Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete
Létrehozó:
Hegedűsné Dudás, Dominika
Kiadó:
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó
Dátum:
2024
Téma:
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
Tartalmi leírás:
Az Angliában kidolgozott képesítési követelmények, a pedagógussá válás lehetőségeinek feltérképezése Falus (2011) szerint rendkívül fontos, hiszen lényeges fejlemények f igyelhetők meg, valamint az angliai fejlesztésekből tanulhatjuk a legtöbbet. A tanárok értékelésének tökéletesítése folyamatos. Az angliai tanárképzési rendszer és a pályakezdő tanárok pályára lépési szakaszának reformálása ma is zajlik. Az elmúlt évek során meghatározó változások történtek, és további szükségletek merülnek fel a tanárok helyzetének javítása terén. A dolgozat összefoglalóként szolgál az Angliában folyamatosan változó és jelenleg fennálló tanári professzió értelmezéséről. A tanulmány kitekintést tesz az Egyesült Királyság logopédiai ellátásának helyzetére, amely rávilágít az angol logopédusok pedagógusi szerepére.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Hegedűsné Dudás, Dominika (2024) Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 29-44. ISSN 26309742
Kapcsolat:
doi:10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.29