Ugrás a tartalomhoz

"Hullámok meglovaglása" : Hogyan alakítja át a politikai szereplők tematizációs stratégiáit egy külső sokk a kampány során?

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/199259/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = J Political Science / politológia: JA Political science (General) / politológia általában
Type = Article
Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Cím:
"Hullámok meglovaglása" : Hogyan alakítja át a politikai szereplők tematizációs stratégiáit egy külső sokk a kampány során?
Létrehozó:
Farkas, Xénia
Burai, Krisztina
Bene, Márton
Kiadó:
Médiakutató Alapítvány; Koffein Média Kft.
Dátum:
2024
Téma:
JA Political science (General) / politológia általában
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Tartalmi leírás:
Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy egy, a választási kampányt meghatározó külső sokk miként befolyásolja a politikai vezetők tematizációs stratégiáit. A 2022-es magyarországi országgyűlési választási kampány egyedülálló alkalmat kínál ennek vizsgálatára, hiszen Oroszország hat héttel a választás napja előtt támadta meg Ukrajnát. Kutatásunk célja annak feltárása, hogy a sokkoló esemény hatására változtak-e a kampány tematizációs stratégiái, és ha igen, akkor melyek a változások fő irányai. Vizsgálatunk a magyar pártvezetők kampány alatti Facebook-bejegyzéseinek tartalomelemzésére támaszkodik, és a háború kitörése előtti és utáni időszakra egyaránt kiterjed. Eredményeink azt mutatják, hogy bár a háború, a gazdaság és a külpolitika nagyobb szerepet játszik a legtöbb politikai szereplő kommunikációjában február 24-e után, a politikai szereplők kommunikációs stratégiájában jelentős különbségek vannak. How are the issue strategies of political leaders influenced by an external shock that changes the public agenda of the election campaign? The 2022 Hungarian parliamentary election campaign provides a unique opportunity for this question to be investigated, as Russia attacked Ukraine only six weeks before Election Day. This study is to examine whether the campaign's issue strategies have changed under the impact of this shocking event and, if so, what the main directions of the changes are. Hungarian party leaders’ Facebook posts issued during the campaign were submitted to manual content analysis covering the period both before and after the outbreak of the war. The findings suggest that while the war, the economy and foreign policy play a greater role in the communication of most political actors after February 24, there are remarkable differences between political actors.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Farkas, Xénia and Burai, Krisztina and Bene, Márton (2024) "Hullámok meglovaglása" : Hogyan alakítja át a politikai szereplők tematizációs stratégiáit egy külső sokk a kampány során? MÉDIAKUTATÓ, 25 (2). pp. 23-37. ISSN 1586-8389 (nyomtatott); 1587-0308 (elektronikus)
Kapcsolat:
MTMT:35083190 DOI: 10.55395/MK.2024.2.2