Ugrás a tartalomhoz

A mentális zavarok reprezentációja a videójátékokban I. : Ábrázolásmódok, terápiás lehetőségek, társadalmi haszon

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/197737/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF20 Abnormal psychology / lelki betegségek
Subject = G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás: GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
Subject = R Medicine / orvostudomány: RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan
Type = Article
Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Cím:
A mentális zavarok reprezentációja a videójátékokban I. : Ábrázolásmódok, terápiás lehetőségek, társadalmi haszon
Létrehozó:
Werner, Luca
Pólya, Tamás
Dátum:
2021
Téma:
BF20 Abnormal psychology / lelki betegségek
GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan
Tartalmi leírás:
Két részes írásunkban eltérő funkciójú (szórakoztató, ismeretterjesztő, érzékenyítő, segítő, terápiás) videójátékokban vizsgáljuk meg a mentális betegségek ábrázolását. Megmutatjuk, hogy e problémákról nem csak a komoly (érzékenyítő, terápiás) videójátékok nyújthatnak hű és nem-sztereotipizált képet, hanem a szórakoztató válfajba tartozók is; s hogy e játékok a hagyományos reprezentáló elemeik (történet, kép, hang) mellett interaktív sajátosságaikat (játékmechanika, szimuláció) is kihasználva miképpen tudják érzékeltetni egyes mentális betegségek lefolyásának és tüneteinek jellegzetességeit. E videójátékok jelentős társadalmi hasznot hordoznak, amennyiben hozzájárulnak a mentális betegségekről alkotott laikus tudás növekedéséhez és a destigmatizációhoz, s amennyiben alkalmasak a mentális betegségekkel küzdők helyzetének javítására, esetenként e betegségek kezelésére is.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Werner, Luca and Pólya, Tamás (2021) A mentális zavarok reprezentációja a videójátékokban I. : Ábrázolásmódok, terápiás lehetőségek, társadalmi haszon. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 10 (2). pp. 81-92. ISSN 0209-584X
Kapcsolat:
MTMT:32186421 10.20520/JEL-KEP.2021.2.81