Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A mentális zavarok reprezentációja a videójátékokban I. : Ábrázolásmódok, terápiás lehetőségek, társadalmi haszon |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/197737/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF20 Abnormal psychology / lelki betegségek Subject = G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás: GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás Subject = R Medicine / orvostudomány: RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan Type = Article Subject = Q Science / természettudomány: QA Mathematics / matematika: QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
Cím: |
A mentális zavarok reprezentációja a videójátékokban I. : Ábrázolásmódok, terápiás lehetőségek, társadalmi haszon
|
Létrehozó: |
Werner, Luca
Pólya, Tamás
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
BF20 Abnormal psychology / lelki betegségek
GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan
|
Tartalmi leírás: |
Két részes írásunkban eltérő funkciójú (szórakoztató, ismeretterjesztő, érzékenyítő, segítő, terápiás) videójátékokban vizsgáljuk meg a mentális betegségek ábrázolását. Megmutatjuk, hogy e problémákról nem csak a komoly (érzékenyítő, terápiás) videójátékok nyújthatnak hű és nem-sztereotipizált képet, hanem a szórakoztató válfajba tartozók is; s hogy e játékok a hagyományos reprezentáló elemeik (történet, kép, hang) mellett interaktív sajátosságaikat (játékmechanika, szimuláció) is kihasználva miképpen tudják érzékeltetni egyes mentális betegségek lefolyásának és tüneteinek jellegzetességeit. E videójátékok jelentős társadalmi hasznot hordoznak, amennyiben hozzájárulnak a mentális betegségekről alkotott laikus tudás növekedéséhez és a destigmatizációhoz, s amennyiben alkalmasak a mentális betegségekkel küzdők helyzetének javítására, esetenként e betegségek kezelésére is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Werner, Luca and Pólya, Tamás (2021) A mentális zavarok reprezentációja a videójátékokban I. : Ábrázolásmódok, terápiás lehetőségek, társadalmi haszon. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 10 (2). pp. 81-92. ISSN 0209-584X
|
Kapcsolat: |
MTMT:32186421 10.20520/JEL-KEP.2021.2.81
|