Ugrás a tartalomhoz

A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem of Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/197378/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: PN Literature (General) / irodalom általában
Type = Article
Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: PN Literature (General) / irodalom általában: PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Cím:
A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem of Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete
Létrehozó:
Robles Ponce, Frida
Dátum:
2024
Téma:
PN Literature (General) / irodalom általában
PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Tartalmi leírás:
Jelen írás André Lepecki choreopolicing és choreopolitics fogalmaira támaszkodva tesz kísérletet a táncmozgás értelmezésére politikai kontextusban. Az előadás, amelyről konkrétran szó lesz, a dél-afrikai Vuyani Dance Company produkciója, Cion: A Requiem of Ravel’s Bolero címmel került bemutatásra, a koreográfus Gregory Maqoma. A szereplők – a Soweto Gospel Choir és egy tehetséges beatboxművész – ezúttal egy történeti tabló táncosai, akik Dél-Afrika történelméből mutattak be érzékletes metszeteket. A gyarmatosítás, az evangelizáció, az apartheid, és persze a felszabadulásért vívott közdelem egy-egy fejezetet kapott az előadásban. A mozgó- táncoló testek kifejező ereje, s a delíriumos zene hangzásvilága biztosította a jelenlét élményét, tette átélhetővé a közönség számára az előadást.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Robles Ponce, Frida (2024) A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem of Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 153-161. ISSN 2732-1002
Kapcsolat:
doi:10.46819/TN.5.1.153-161