Ugrás a tartalomhoz

A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/196378/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Type = Article
Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: PN Literature (General) / irodalom általában: PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Cím:
A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében
Létrehozó:
Tongori, Ágota
Dátum:
2024
Téma:
PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
Tartalmi leírás:
A jelen cikkben balettművész, valamint táncos és próbavezető szakos hallgatók többnemzetiségű csoportjaival elméleti kurzusok – például Magyar kultúra vagy Tánc a hallgató hazájában kurzus – keretében végezett tevékenységeket mutatom be. A hallgatók rendszeresen különféle digitális platformokon létrehozott produktumo-kon keresztül osztották meg újonnan konstruált tudásukat társaikkal és oktatójuk-kal. Az újszerű interkulturális tanítás módszertani elgondolásokkal összhangban, a témák, illetve a prezentációs formák választhatósága általi bizalomépítés kulcse-lemnek számított. A távlati célok között szerepelt, hogy az interkulturális témák-hoz (például hagyományos táncok, zene, konyha, látnivalók) kapcsolódó gyakorla-ti tapasztalatok és a tanórán kívüli tevékenységek által a hallgatók végső soron az egyetemes emberi kultúrához tartozás élményét is megélhessék. A ma már nélkü-lözhetetlen IKT-eszközök alkalmazása lehetőséget nyújtott a kreativitásra. A jelen jógyakorlat-beszámoló a végzős évfolyamok hallgatóinak tanítása során szerzett tapasztalatokról szól, melyek során szándékoltan, szisztematikusan felcserélődtek a pedagógus-diák szerepek. A tanár-diák szerepcsere eredményei: a hallgatók maxi-mális bevonódása, az együttműködési és kutatási készségek, a kritikai gondolkodás és a kreativitás fejlesztése, valamint ezen készségeknek, képességeknek a kulturális információcserén keresztüli alkalmazása.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Tongori, Ágota (2024) A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 99-111. ISSN 2732-1002
Kapcsolat:
MTMT:34891586 10.46819/TN.5.1.99-111