Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/196378/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: PN Literature (General) / irodalom általában: PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc) |
Cím: |
A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében
|
Létrehozó: |
Tongori, Ágota
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
|
Tartalmi leírás: |
A jelen cikkben balettművész, valamint táncos és próbavezető szakos hallgatók többnemzetiségű csoportjaival elméleti kurzusok – például Magyar kultúra vagy Tánc a hallgató hazájában kurzus – keretében végezett tevékenységeket mutatom be. A hallgatók rendszeresen különféle digitális platformokon létrehozott produktumo-kon keresztül osztották meg újonnan konstruált tudásukat társaikkal és oktatójuk-kal. Az újszerű interkulturális tanítás módszertani elgondolásokkal összhangban, a témák, illetve a prezentációs formák választhatósága általi bizalomépítés kulcse-lemnek számított. A távlati célok között szerepelt, hogy az interkulturális témák-hoz (például hagyományos táncok, zene, konyha, látnivalók) kapcsolódó gyakorla-ti tapasztalatok és a tanórán kívüli tevékenységek által a hallgatók végső soron az egyetemes emberi kultúrához tartozás élményét is megélhessék. A ma már nélkü-lözhetetlen IKT-eszközök alkalmazása lehetőséget nyújtott a kreativitásra. A jelen jógyakorlat-beszámoló a végzős évfolyamok hallgatóinak tanítása során szerzett tapasztalatokról szól, melyek során szándékoltan, szisztematikusan felcserélődtek a pedagógus-diák szerepek. A tanár-diák szerepcsere eredményei: a hallgatók maxi-mális bevonódása, az együttműködési és kutatási készségek, a kritikai gondolkodás és a kreativitás fejlesztése, valamint ezen készségeknek, képességeknek a kulturális információcserén keresztüli alkalmazása.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Tongori, Ágota (2024) A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 99-111. ISSN 2732-1002
|
Kapcsolat: |
MTMT:34891586 10.46819/TN.5.1.99-111
|