Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A gamifikáció megjelenése különböző HR funkciókban |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/195192/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD3 Labor / munkaügy: HD33 Organization of labour / munkaszervezés Type = Article Subject = K Law / jog: KF26.L27 Human resources (HR) management / Humán erőforrás menedzsment |
Cím: |
A gamifikáció megjelenése különböző HR funkciókban
|
Létrehozó: |
Czeily, Tibor
Dajnoki, Krisztina
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
HD33 Organization of labour / munkaszervezés
KF26.L27 Human resources (HR) management / Humán erőforrás menedzsment
|
Tartalmi leírás: |
A szervezetek az elmúlt években komoly kihívásokkal találták szembe magukat,
melyekre kreatív, innovatív HR-eszközökkel voltak kénytelenek válaszolni
annak érdekében, hogy képesek legyenek megtalálni, megszerezni, valamint
megtartani a tehetséges munkavállalókat. Az egyik ilyen újszerű eszköz a HRszakemberek
kezében a gamifikáció, melyet számos szervezet sikerrel alkalmazott.
A tanulmány célja nemzetközi szakirodalmak alapján feltárni és átfogó
képet adni arról, hogy milyen HR-funkciókban jelenik meg a játékosítás, illetve
az adott területen milyen eredményeket értek el a szakemberek annak bevezetésével.
Szisztematikus irodalomkutatás segítségével, a PRISMA-protokoll
alkalmazásával a gamifikáció HR-funkciókban való megjelenését vizsgáljuk,
valamint jó gyakorlatokat mutatunk be. A mintába 2023 után megjelent nemzetközi
publikációkat vontunk be a ScienceDirect adatbázisára alapozva. Az
eredmények alapján a gamifikáció leggyakoribb alkalmazása a képzés-fejlesztés
területén valósult meg, ugyanakkor megjelenik a teljesítmény- és a karriermenedzsment
HR-funkcióknál is. Az alkalmazott gamifikációs eszközök a
komoly játékok, a VR, a digitális platformok/applikációk és a szabadulószoba.
A szakirodalom alapján megállapítható, hogy a gamifikált képzésben résztvevő
munkavállalók elkötelezettebbek, motiváltabbak, ugyanakkor nem minden
esetben mutatható ki egyértelműen, hogy a jobb teljesítmény a játékosítás hatására
következett be.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Czeily, Tibor and Dajnoki, Krisztina (2024) A gamifikáció megjelenése különböző HR funkciókban. ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE, 5 (2). pp. 59-69. ISSN 2677-1306
|
Kapcsolat: |
MTMT:34818951 10.58269/umsz.2024.2.6
|
Létrehozó: |
cc_by
|