Ugrás a tartalomhoz

A gamifikáció megjelenése különböző HR funkciókban

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/195192/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD3 Labor / munkaügy: HD33 Organization of labour / munkaszervezés
Type = Article
Subject = K Law / jog: KF26.L27 Human resources (HR) management / Humán erőforrás menedzsment
Cím:
A gamifikáció megjelenése különböző HR funkciókban
Létrehozó:
Czeily, Tibor
Dajnoki, Krisztina
Dátum:
2024
Téma:
HD33 Organization of labour / munkaszervezés
KF26.L27 Human resources (HR) management / Humán erőforrás menedzsment
Tartalmi leírás:
A szervezetek az elmúlt években komoly kihívásokkal találták szembe magukat, melyekre kreatív, innovatív HR-eszközökkel voltak kénytelenek válaszolni annak érdekében, hogy képesek legyenek megtalálni, megszerezni, valamint megtartani a tehetséges munkavállalókat. Az egyik ilyen újszerű eszköz a HRszakemberek kezében a gamifikáció, melyet számos szervezet sikerrel alkalmazott. A tanulmány célja nemzetközi szakirodalmak alapján feltárni és átfogó képet adni arról, hogy milyen HR-funkciókban jelenik meg a játékosítás, illetve az adott területen milyen eredményeket értek el a szakemberek annak bevezetésével. Szisztematikus irodalomkutatás segítségével, a PRISMA-protokoll alkalmazásával a gamifikáció HR-funkciókban való megjelenését vizsgáljuk, valamint jó gyakorlatokat mutatunk be. A mintába 2023 után megjelent nemzetközi publikációkat vontunk be a ScienceDirect adatbázisára alapozva. Az eredmények alapján a gamifikáció leggyakoribb alkalmazása a képzés-fejlesztés területén valósult meg, ugyanakkor megjelenik a teljesítmény- és a karriermenedzsment HR-funkcióknál is. Az alkalmazott gamifikációs eszközök a komoly játékok, a VR, a digitális platformok/applikációk és a szabadulószoba. A szakirodalom alapján megállapítható, hogy a gamifikált képzésben résztvevő munkavállalók elkötelezettebbek, motiváltabbak, ugyanakkor nem minden esetben mutatható ki egyértelműen, hogy a jobb teljesítmény a játékosítás hatására következett be.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Czeily, Tibor and Dajnoki, Krisztina (2024) A gamifikáció megjelenése különböző HR funkciókban. ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE, 5 (2). pp. 59-69. ISSN 2677-1306
Kapcsolat:
MTMT:34818951 10.58269/umsz.2024.2.6
Létrehozó:
cc_by