Ugrás a tartalomhoz

Árnyékban a közösség - Tapasztalatok a közösségről a digitális oktatás idején

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/193813/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HM Sociology / társadalomkutatás
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában: L10 School organization / iskolaszervezet
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HM Sociology / társadalomkutatás: HM3 Subsystems of global societies / társadalmi alrendszerek
Type = Article
Cím:
Árnyékban a közösség - Tapasztalatok a közösségről a digitális oktatás idején
Létrehozó:
Karainé Gombocz, Orsolya
Dátum:
2022
Téma:
HM Sociology / társadalomkutatás
HM3 Subsystems of global societies / társadalmi alrendszerek
L10 School organization / iskolaszervezet
Tartalmi leírás:
2020-ban a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Tanárképző Központja a Katolikus Pedagógiai Intézettel együttműködve és a Digitális Jólét Program szakmai tapasztalatainak felhasználásával a katolikus köznevelési intézmények digitális oktatási tapasztalatairól gyűjtött adatokat. A komplex kérdőív feldolgozása és az eredmények publikálása során elsősorban a digitális oktatásra, annak módszertanára, a differenciálásra, az értékelésre, a tanárok digitális kompetenciáira, a kommunikációra koncentráltunk. Kevesebb figyelmet kapott a katolikus iskola egyik lényeges meghatározójának, a közösségnek a szerepe. Tanulmányunkban választ keresünk arra, hogy miért kell figyelmünket a közösségre irányítani. Vizsgálatunk ugyanis nem csupán a különleges technikai-módszertani megoldásokról tárt föl fontos adatokat, tényeket, az is lehetővé vált, hogy az iskolai közösség alakulásának eddig nem látott, merőben új szempontból való elemzését is lehetővé tegye. | In 2020, the János Vitéz Teacher Training Center of Pázmány Péter Catholic University collected data on the digital education experiences of Catholic public education institutions. During the processing of the complex questionnaire and the publication of the results, we focused primarily on digital education, its methodology, differentiation, evaluation, digital competences of teachers, and communication. The role of the community, one of the essential determinants of the Catholic school has received less attention. In our study we are looking for an answer to why we should direct our attention to the community. We supplemented the university research with the experiences of our teaching students which they acquired during digital education about the school's community building practice. We present our experience to our readers in the form of good practices.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Karainé Gombocz, Orsolya (2022) Árnyékban a közösség - Tapasztalatok a közösségről a digitális oktatás idején. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (4). pp. 25-38. ISSN 2064-1060
Kapcsolat:
MTMT:33235267 10.55072/DN.2022.4.25