Ugrás a tartalomhoz

A fenntarthatóság pedagógiája - A környezeti nevelés bemutatása az ökoiskola működésén keresztül

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/193759/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Type = Article
Subject = T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok: TD Environmental technology. Sanitary engineering / környezetvédelem, hulladékkezelés, egészségügyi mérnöki technika (ivóvízellátási és szennyvízkezelési technika): TD169-TD171.8 Protection of environment / környezetvédelem
Cím:
A fenntarthatóság pedagógiája - A környezeti nevelés bemutatása az ökoiskola működésén keresztül
Létrehozó:
Horváth, Réka
Dátum:
2022
Téma:
L1 Education (General) / oktatás általában
TD169-TD171.8 Protection of environment / környezetvédelem
Tartalmi leírás:
The presentation focuses on environmental studies and how the aims of this school subject can be fulfilled with the help of the activities organized by the Perpetual Ecological School. In the introduction I justify the choice of my topic, draw the attention to its importance and review the meaning and theoretical background of environmental pedagogy. I try to argue in favour of the topic of environmental protection within the school curriculum and of the significance of raising students’ awareness in this matter. Primary School No. 2. within the Pécs based institution of Apáczai Csere János Primary School, Grammar School, Youth Hostel and Basic Art School has won the title of Perpetual Ecological School and by its remarkable activity it shows the value of environmental protection. I intend to present the everyday life of the ecological school (through document analysis, observation, interview, questionnaire, comparison) by making use of varied research methods. After making my conclusions and experience known, I would like to reveal the necessary conditions that could lead to the successful accomplishment of the future goals set by the ecological school.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Horváth, Réka (2022) A fenntarthatóság pedagógiája - A környezeti nevelés bemutatása az ökoiskola működésén keresztül. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1-2). pp. 79-98. ISSN 2064-1060
Kapcsolat:
MTMT:33059934 10.55072/DN.2022.1-2.79