Ugrás a tartalomhoz

A bullying témakörének feldolgozása multimédiás eszközökkel az anyanyelvi órán = Discussing the Topic of Bullying with the Help of Multimedia Tools in First Language Classes

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/193729/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Subject = P Language and Literature / nyelvészet és irodalom: P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
Type = Article
Cím:
A bullying témakörének feldolgozása multimédiás eszközökkel az anyanyelvi órán = Discussing the Topic of Bullying with the Help of Multimedia Tools in First Language Classes
Létrehozó:
Czoller, Viktória
Kiadó:
Magyar Nyelvtudományi Társaság
Dátum:
2020
Téma:
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
Tartalmi leírás:
A tanulmány az iskolai bántalmazás alapkérdéseit, a szaktanárok felelősségét, jogait és kötelezettségeit, valamint a tanórákban rejlő prevenciós lehetőségeket tematizálja. Az elméleti áttekintés röviden a bullying működési mechanizmusáról szóló ismereteket összegzi, továbbá sorra veszi a pedagógusok, az osztályközösség, az iskola, valamint a szülők hatáskörét az atrocitások visszaszorításában, és további segítő személyeket, szervezeteket nevez meg. Általános pedagógiai irányelveket is közöl, amelyeket egy multimédiás feladat- és tevékenységtár követ magyartanárok számára, illeszkedve az új Nemzeti alap- és kerettantervhez (2020). A téma örökös aktualitásából fakadóan számos preventív, a diákokat megcélzó alkotás születik folyamatosan, emellett elérhetőek színházi alkotások, filmek és irodalmi szövegek is. Ezek nyomon követése és beemelése az anyanyelvi tanórákba korszerű és autentikus oktatást biztosít. This study addresses the fundamental questions of abuse at school, teachers’ responsibility, rights and duties as well as options of prevention. After a theoretical overview, it provides a short summary on the mechanism of bullying, lists the competences of teachers, classmates, school and parents. Then it names further assisting staff and organisations. It provides general pedagogical principles, followed by a repository of multimedia exercises and activities for teachers of Hungarian language, in line with the National curriculum and the framework curriculum (2020). Due to the constant topicality of bullying, several preventive works of art, theatre performances, films and literary texts are created aiming at students. Following and discussing them in first language classes supports modern and authentic education.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Czoller, Viktória (2020) A bullying témakörének feldolgozása multimédiás eszközökkel az anyanyelvi órán = Discussing the Topic of Bullying with the Help of Multimedia Tools in First Language Classes. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 13 (2). pp. 49-60. ISSN 2060-0623
Kapcsolat:
DOI: 10.21030/anyp.2020.2.4