Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az önvezetőflotta-használat költségelőnyeinek lehetséges hatása a magyar városok mobilitására |
Tartalom: | https://real.mtak.hu/191493/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés: HT165.5 City planning / várostervezés |
Cím: |
Az önvezetőflotta-használat költségelőnyeinek lehetséges hatása a magyar városok mobilitására
|
Létrehozó: |
Kecskés, Evelin
Lukovics, Miklós
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
HT165.5 City planning / várostervezés
|
Tartalmi leírás: |
Korunk nagyvárosainak mobilitását növekvő autódominancia jellemzi, amely egyre jobban érzékelhető urbanizációs hátrányokat (dugók, zaj, légszennyezettség, járdákon parkoló autók stb.) eredményez. Az önvezető járművek flottahasználati üzleti modellje megteremti annak elvi lehetőségét, hogy csökkentse a városok útjain közlekedő autók számát. Egyre több információval rendelkezünk az önvezetőflotta-használat költségeiről, és számos modellszámítás megállapította az önvezetőflotta-használat lehetséges költségelőnyét a saját autó tulajdonlással szemben. Keveset tudunk ugyanakkor arról, hogy a lakosság milyen költségelőnyök mentén hajlandó a saját autó tulajdonlást felváltani önvezetőflotta-használatra.
Kutatásunk célja annak megismerése, hogy a magyar lakosság milyen feltételek mentén hajlandó a napi mobilitási szokásait az önvezetőflotta-használat irányába elmozdítani. Eredményeink segítségével megbecsüljük azt is, hogy az egyes modellváltozatok mentén mennyivel csökkenthető a magyar utakon levő autók száma, valamint javaslatokat teszünk ezen értékek további növelésének lehetőségeire is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Kecskés, Evelin and Lukovics, Miklós (2024) Az önvezetőflotta-használat költségelőnyeinek lehetséges hatása a magyar városok mobilitására. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 21 (1). pp. 82-97. ISSN 1786-1594
|
Kapcsolat: |
MTMT:34766558 10.32976/stratfuz.2024.7
|