Ugrás a tartalomhoz

A fogyasztói tudatosság felmérése a virslik vásárlása során

  • Metaadatok
Tartalom: https://real.mtak.hu/190687/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Type = Article
Subject = R Medicine / orvostudomány: RA Public aspects of medicine / orvostudomány társadalmi szerepe: RA427.9 Health care / egészségvédelem
Cím:
A fogyasztói tudatosság felmérése a virslik vásárlása során
Létrehozó:
Erdei, Bálint
Kulcsár, Tamás
Zsótér, Brigitta
Mihalkó, József
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2023
Téma:
RA427.9 Health care / egészségvédelem
Tartalmi leírás:
Az egészség- és környezetvédelemmel párhuzamosan fokozatosan előtérbe került a fogyasztói tudatosság a táplálkozás terén is, mely a húskészítmények piacára is hatást gyakorol. Ennek kapcsán jelenleg is terítéken szerepelnek a húsfogyasztást érintő moralitással és egészségvédelemmel kapcsolatos kérdések. A témában a sertéshús és a belőle készült termékek érintettek főként, melyeket időről időre illetnek egészségtelen jelzővel. Így kutatási témánkként a virsli fogyasztási és vásárlási szokásainak kérdőíves felmérésére vállalkoztunk. A témához kapcsolódó válaszok, valamint a megkérdezettek demográfiai adatainak összehasonlítása alapján próbáltuk a megfelelő következtetéseket levonni a fogyasztói tudatosságra vonatkozóan. In parallel with health and environmental protection, consumer awareness of nutrition has also come to the fore, with an impact on the meat products market. In this context, issues of morality and health protection in meat consumption are currently under discussion. Pork and pork products, which are sometimes labelled as unhealthy, are the main focus of attention. Thus, as our research topic, we undertook a questionnaire survey on the consumption and purchasing habits of sausages. We tried to draw the right conclusions about consumer awareness by comparing the responses on this topic with the demographic data of the respondents.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Erdei, Bálint and Kulcsár, Tamás and Zsótér, Brigitta and Mihalkó, József (2023) A fogyasztói tudatosság felmérése a virslik vásárlása során. JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK, 18 (3-4). pp. 89-97. ISSN 1788-7593 (nyomtatott); 2676-9867 (elektronikus)
Kapcsolat:
MTMT:34747887 DOI: 10.14232/jtgf.2023.3-4.89-97