Ugrás a tartalomhoz

A hallgatók közötti tudásátadás vetületei egy gazdasági felsőoktatási intézményben

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/184901/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Type = Article
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
Cím:
A hallgatók közötti tudásátadás vetületei egy gazdasági felsőoktatási intézményben
Létrehozó:
Kusmangazynova, Aidana
Juhász, Tímea
Czeglédi, Csilla
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Dátum:
2023
Téma:
HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Tartalmi leírás:
A tudásátadás fontossága és tanulmányozása napjainkban a kutatások középpontjábakerült. A felsőoktatási intézmények e folyamat bástyái. Empirikus vizsgálatunkelméleti megalapozása során a bevett fogalmak tisztázását követően Magyarországegyik legnagyobb gazdasági intézményében végeztünk kutatást. A hallgatóitudástranszfer egyes elemeire fókuszáltunk. Elemzésünkben nem a hatásokazonosítására törekszünk, hanem a tudásátadás intenzitásának bemutatására egyfelsőoktatási intézményben, nemcsak az oktató-hallgató, hanem ahallgató-hallgató dimenziójában is. Az eredmények azt mutatják, hogy szükség vanrá, hogy a tanulókat arra ösztönözzük, hogy aktívan osszák meg egymássaltudásukat az órák után is. A jelenlegi rendszerben a hallgatók egymás közöttitudásátadása ugyan nem aktív része az intézményinek, de a kialakított ösztönzésirendszerek és az oktatók már hatnak a hallgatók egyetemen belüli és kívülitudásmegosztására.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Kusmangazynova, Aidana and Juhász, Tímea and Czeglédi, Csilla (2023) A hallgatók közötti tudásátadás vetületei egy gazdasági felsőoktatási intézményben. EDUCATIO, 32 (3). pp. 523-536. ISSN 1216-3384
Kapcsolat:
MTMT:34478748 10.1556/2063.32.2023.3.12