Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|   | Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben | 
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/184896/ | 
|---|---|
| Archívum: | REAL | 
| Gyűjtemény: | Status = Published Type = Article Subject = A General Works / általános művek: AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet: AZ191-193 Evaluation / értékelés Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment | 
| Cím: | 
					Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben
				 | 
| Létrehozó: | 
						Dani, Erzsébet
					 | 
| Kiadó: | 
					Akadémiai Kiadó
										 | 
| Dátum: | 
					2023
										 | 
| Téma: | 
					AZ191-193 Evaluation / értékelés
										 
					HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
										 | 
| Tartalmi leírás: | 
					Egy korábbi tanulmányban a Glänzel-mítoszok kontextusában próbáltuk értelmezniazokat a hiteket-tévhiteket, utakat és tévutakat, melyeket a tudománymetria„objektív mérőszámainak” összes tudományterületre történő, a területisajátosságokkal mit sem törődő, egységes alkalmazása generált. A közelmúltbanlezajlott egyetemi modellváltás és az oktatói teljesítményértékelés bevezetésemég inkább előtérbe helyezte a tudománymetriát, különösen pedig atudományterületi anomáliákat. Jelen diszkusszióban arra teszünk kísérletet, hogymegvizsgáljuk: a Q-minősítésű folyóiratok előnyben részesítése milyen hatássalvan a humán tudományok oktatóinak-kutatóinak teljesítményére; illetve, ennekkövetkeztében hogyan szorulnak háttérbe a Magyar Tudományos Akadémiaszakosztályai által minősítettnek tekintett magyar folyóiratok; hogyan mondellent egymásnak a tudományos teljesítményértékelési pontrendszer és atudományos előmeneteli szempontrendszer; mit jelent az, hogy a magyar kutatóezek kettős szorításában dolgozik; és ezeknek milyen hosszú távú hatásait lehetprognosztizálni?
										 | 
| Nyelv: | 
						magyar
												 | 
| Típus: | 
					Article
										 
					PeerReviewed
										 
					info:eu-repo/semantics/article
										 | 
| Formátum: | 
					text
										 | 
| Azonosító: | 
					Dani, Erzsébet  (2023) Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben.  EDUCATIO, 32 (3).  pp. 454-469.  ISSN 1216-3384
										 | 
| Kapcsolat: | 
					MTMT:34453059 10.1556/2063.32.2023.3.7
										 |