Ugrás a tartalomhoz

Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/184896/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Type = Article
Subject = A General Works / általános művek: AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet: AZ191-193 Evaluation / értékelés
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
Cím:
Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben
Létrehozó:
Dani, Erzsébet
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Dátum:
2023
Téma:
AZ191-193 Evaluation / értékelés
HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
Tartalmi leírás:
Egy korábbi tanulmányban a Glänzel-mítoszok kontextusában próbáltuk értelmezniazokat a hiteket-tévhiteket, utakat és tévutakat, melyeket a tudománymetria„objektív mérőszámainak” összes tudományterületre történő, a területisajátosságokkal mit sem törődő, egységes alkalmazása generált. A közelmúltbanlezajlott egyetemi modellváltás és az oktatói teljesítményértékelés bevezetésemég inkább előtérbe helyezte a tudománymetriát, különösen pedig atudományterületi anomáliákat. Jelen diszkusszióban arra teszünk kísérletet, hogymegvizsgáljuk: a Q-minősítésű folyóiratok előnyben részesítése milyen hatássalvan a humán tudományok oktatóinak-kutatóinak teljesítményére; illetve, ennekkövetkeztében hogyan szorulnak háttérbe a Magyar Tudományos Akadémiaszakosztályai által minősítettnek tekintett magyar folyóiratok; hogyan mondellent egymásnak a tudományos teljesítményértékelési pontrendszer és atudományos előmeneteli szempontrendszer; mit jelent az, hogy a magyar kutatóezek kettős szorításában dolgozik; és ezeknek milyen hosszú távú hatásait lehetprognosztizálni?
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Dani, Erzsébet (2023) Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben. EDUCATIO, 32 (3). pp. 454-469. ISSN 1216-3384
Kapcsolat:
MTMT:34453059 10.1556/2063.32.2023.3.7