Ugrás a tartalomhoz

„Az iskolában ennél jobb átlagom még soha nem volt: egyfolytában ötöst kaptam” : Az online oktatás a magyar fiatalok percepciói alapján – egy empirikus társadalomtudományi alapkutatás első eredményei

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/183296/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HM Sociology / társadalomkutatás
Type = Article
Cím:
„Az iskolában ennél jobb átlagom még soha nem volt: egyfolytában ötöst kaptam” : Az online oktatás a magyar fiatalok percepciói alapján – egy empirikus társadalomtudományi alapkutatás első eredményei
Létrehozó:
Böcskei, Balázs
Fekete, Marianna
Nagy, Ádám
Szabó, Andrea
Dátum:
2023
Téma:
HM Sociology / társadalomkutatás
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Tartalmi leírás:
Tanulmányunkban az online oktatással kapcsolatos percepciók és tapasztalatok mentén felvetődő kérdésekre olyan elbeszélt történetek segítségével igyekszünk választ találni, melyek megfelelően jelezhetik a járvány 15–29 éves korosztályra gyakorolt hatásait. Azt feltételezzük, hogy a 2020-as, 2021-es és részben 2022-es évek globális pandémiás eseményei, amelyek a digitális oktatáshoz kötődnek, mélyreható és hosszan tartó hatással lehetnek a fiatalokra mint társadalmi csoportra. Egyelőre azonban csak néhány olyan tudományos eredmény áll rendelkezésünkre, amelyek képesek hozzájárulni a COVID-19 világjárvány fiatalokra gyakorolt hosszú távú hatásainak felméréséhez. A kutatás során alkalmazott Big Data-elemzés, az ún. social listening módszer (közösségi médiafigyelés)feltárta a 15–29 évesek online oktatással kapcsolatos tapasztalatait és véleményét, a fiatalok reflektáltak az infrastrukturális szempontból észlelt kompetenciakülönbségekre, oktatásszervezési problémákra, eszközhasználati nehézségekre. Digitális oktatásról alkotott értékelésük kettős: a pozitív attitűdök elsősorban a tanulói teljesítmény méréséhez/értékeléséhez, a negatívak a tanulási folyamat eredményességéhez fűződnek, felértékelve egyben a jelenléti oktatást. Kiemelt negatívumot jelentett az online iskola társas kapcsolatokra gyakorolt erodáló hatása, valamint a járványügyi előírásokkal (maszkviselés, védőoltás) vagy azok be nem tartásával (távolságtartás) kapcsolatos problémák is tükröződtek az értékelésben.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Böcskei, Balázs and Fekete, Marianna and Nagy, Ádám and Szabó, Andrea (2023) „Az iskolában ennél jobb átlagom még soha nem volt: egyfolytában ötöst kaptam” : Az online oktatás a magyar fiatalok percepciói alapján – egy empirikus társadalomtudományi alapkutatás első eredményei. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 73 (1-2). pp. 31-48. ISSN 1215-1807
Kapcsolat:
MTMT:33699874