Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Az iskolában ennél jobb átlagom még soha nem volt: egyfolytában ötöst kaptam” : Az online oktatás a magyar fiatalok percepciói alapján – egy empirikus társadalomtudományi alapkutatás első eredményei |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/183296/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HM Sociology / társadalomkutatás Type = Article |
Cím: |
„Az iskolában ennél jobb átlagom még soha nem volt: egyfolytában ötöst kaptam” : Az online oktatás a magyar fiatalok percepciói alapján – egy empirikus társadalomtudományi alapkutatás első eredményei
|
Létrehozó: |
Böcskei, Balázs
Fekete, Marianna
Nagy, Ádám
Szabó, Andrea
|
Dátum: |
2023
|
Téma: |
HM Sociology / társadalomkutatás
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
|
Tartalmi leírás: |
Tanulmányunkban az online oktatással kapcsolatos percepciók és tapasztalatok mentén felvetődő kérdésekre olyan elbeszélt történetek segítségével igyekszünk választ találni, melyek megfelelően jelezhetik a járvány 15–29 éves korosztályra gyakorolt hatásait. Azt feltételezzük, hogy a 2020-as, 2021-es és részben 2022-es évek globális pandémiás eseményei, amelyek a digitális oktatáshoz kötődnek, mélyreható és hosszan tartó hatással lehetnek a fiatalokra mint társadalmi csoportra. Egyelőre azonban csak néhány olyan tudományos eredmény áll rendelkezésünkre, amelyek képesek hozzájárulni a COVID-19 világjárvány fiatalokra gyakorolt hosszú távú hatásainak felméréséhez. A kutatás során alkalmazott Big Data-elemzés, az ún. social listening módszer (közösségi médiafigyelés)feltárta a 15–29 évesek online oktatással kapcsolatos tapasztalatait és véleményét, a fiatalok reflektáltak az infrastrukturális szempontból észlelt kompetenciakülönbségekre, oktatásszervezési problémákra,
eszközhasználati nehézségekre. Digitális oktatásról alkotott értékelésük kettős: a pozitív attitűdök elsősorban a tanulói teljesítmény méréséhez/értékeléséhez, a negatívak a tanulási folyamat eredményességéhez fűződnek, felértékelve egyben a jelenléti oktatást. Kiemelt negatívumot jelentett az online iskola társas kapcsolatokra gyakorolt erodáló hatása, valamint a járványügyi előírásokkal (maszkviselés, védőoltás) vagy azok be nem tartásával (távolságtartás) kapcsolatos problémák is tükröződtek az értékelésben.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Böcskei, Balázs and Fekete, Marianna and Nagy, Ádám and Szabó, Andrea (2023) „Az iskolában ennél jobb átlagom még soha nem volt: egyfolytában ötöst kaptam” : Az online oktatás a magyar fiatalok percepciói alapján – egy empirikus társadalomtudományi alapkutatás első eredményei. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 73 (1-2). pp. 31-48. ISSN 1215-1807
|
Kapcsolat: |
MTMT:33699874
|