Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A szövegértés fogalma, fejlesztési területei, lehetőségei és gyakorlati megvalósítása az oktatásban |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/92971 |
|---|---|
| Archívum: | EDIT |
| Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (EJC) Cathedra Magistrorum |
| Cím: |
A szövegértés fogalma, fejlesztési területei, lehetőségei és gyakorlati megvalósítása az oktatásban
|
| Létrehozó: |
Raátz, Judit
|
| Kiadó: |
Budapest
ELTE Eötvös József Collegium
|
| Dátum: |
2022
|
| Tartalmi leírás: |
Az elmúlt évtizedekben megváltozott az olvasás, a szövegértés definíciója,
valamint számos nemzetközi és hazai mérés igyekezett föltérképezni az egyes
korosztályok szövegértési képességeit. A felmérések eredményei, az egyre
szaporodó kutatások alapján mind kidolgozottabbá, összetettebbé, tágabbá
vált a szövegértés fogalma és bővültek annak tartalmi keretei. Bővültek az ide
sorolható tanulói készségek és azok fejlesztési feladatai is, valamint gazdagodott
a gyakorlatban használható módszerek tárháza. Az iskolai oktatás
egyik, tantárgyi kereteken is átívelő célja és feladata lett a különböző típusú
szövegek értésének fejlesztése. Jelen tanulmány a meglévő kutatásokat, eredményeket figyelembe véve azt igyekszik meghatározni és áttekinteni, mit is
értünk ma a szövegértés fogalmán, a szövegértés mely fejlesztési területeit
tartja számon a szakirodalom, milyen módszertani alapelvei, gyakorlattípusai
léteznek a gyakorlati szövegértés fejlesztésének, hogyan jelennek meg ezek az
iskolai oktatásban, vagyis a tantervekben, a tankönyvekben, a tanítási gyakorlatban,
illetve milyen lehetőségek, módszertani eszközök és kiadványok
állnak ma a tanárok rendelkezésére a szövegértés fejlesztésére.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
BOOKTITLE: Kompetenzen und Standards
elte:Feld-Knapp Ilona
elte:Kompetenzen und Standards
elte:10.59813/CM6-5
elte:149
elte:121
|
| Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|