Ugrás a tartalomhoz

A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/166430/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok: T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF05 Child psychology / gyermeklélektan
Type = Article
Cím:
A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor
Létrehozó:
Liszkai-Peres, Krisztina
Konok, Veronika
Dátum:
2022
Téma:
BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
BF05 Child psychology / gyermeklélektan
T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
Tartalmi leírás:
Az ELTE Természettudományi Kar Etológia Tanszékén működő Alfa Generáció Labor azt kutatja, hogy a 2010 után született gyerekek, vagyis az alfa-generáció életére milyen hatással vannak a digitális eszközök (például az okostelefon, a tablet). Ennek a generációnak a vizsgálata azért kiemelkedően fontos, mert ezeket a gyerekeket születésüktől fogva digitális eszközök veszik körül, és gyakran már kisgyermekkorban felhasználóvá válnak. A 2016-os felmérés alapján a 2–3 éves gyerekek majdnem fele (48%-a) aktívan vagy passzívan (például mesenézésre) használt már digitális eszközt, 4–5 éves korra ez az arány 61%-ra emelkedett (Konok et al. 2020). A kutatás óta eltelt hat évben ezek a számok még tovább nőttek (1). Sőt az eszközhasználati trendek alapján az is elképzelhető, hogy most adódik az utolsó lehetőség olyan gyerekeket találni, akik még nem használnak digitális eszközöket.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Liszkai-Peres, Krisztina and Konok, Veronika (2022) A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (4). ISSN 2060-0623
Kapcsolat:
MTMT:33743383 10.21030/anyp.2022.4.10