Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/166430/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok: T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF05 Child psychology / gyermeklélektan Type = Article |
Cím: |
A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor
|
Létrehozó: |
Liszkai-Peres, Krisztina
Konok, Veronika
|
Dátum: |
2022
|
Téma: |
BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
BF05 Child psychology / gyermeklélektan
T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
|
Tartalmi leírás: |
Az ELTE Természettudományi Kar Etológia Tanszékén működő Alfa Generáció Labor azt kutatja, hogy a 2010 után született gyerekek, vagyis az alfa-generáció életére milyen hatással vannak a digitális eszközök (például az okostelefon, a tablet). Ennek a generációnak a vizsgálata azért kiemelkedően fontos, mert ezeket a gyerekeket születésüktől fogva digitális eszközök veszik körül, és gyakran már kisgyermekkorban felhasználóvá válnak. A 2016-os felmérés alapján a 2–3 éves gyerekek majdnem fele (48%-a) aktívan vagy passzívan (például mesenézésre) használt már digitális eszközt, 4–5 éves korra ez az arány 61%-ra emelkedett (Konok et al. 2020). A kutatás óta eltelt hat évben ezek a számok még tovább nőttek (1). Sőt az eszközhasználati trendek alapján az is elképzelhető, hogy most adódik az utolsó lehetőség olyan gyerekeket találni, akik még nem használnak digitális eszközöket.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Liszkai-Peres, Krisztina and Konok, Veronika (2022) A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (4). ISSN 2060-0623
|
Kapcsolat: |
MTMT:33743383 10.21030/anyp.2022.4.10
|