Ugrás a tartalomhoz

A csepeli szabadkikötő története a Horthy-korszakban

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/162180/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = D History General and Old World / történelem: DN Middle Europe / Közép-Európa: DN1 Hungary / Magyarország
Subject = V Naval Science / hajózás, hajóépítés tudománya: V1 Naval Science (General) / hajózás, hajóépítés általában
Type = Article
Cím:
A csepeli szabadkikötő története a Horthy-korszakban
Létrehozó:
Huszár, Renáta
Somorjai, Szabolcs
Dátum:
2020
Téma:
DN1 Hungary / Magyarország
V1 Naval Science (General) / hajózás, hajóépítés általában
Tartalmi leírás:
A cikk végigkíséri a kikötő történetét annak 19. század végi terveitől az 1930-as évekig. 1923-ban, az ország egyetlen tengeri kikötője, Fiume elvesztését követően, kikötő megépítésére hívták életre a Budapesti Vámmentes Kikötő Rt.-t a kormányzat és francia befektetők részvételével. Öt év múlva a cég állami tulajdonba került. Az kikötő avatására 1928-ban került sor, szabadkikötővé kilenc évvel később vált . 1934-től a Ganz Hajógyárban készült tengerjáró hajók indultak a Fekete-tenger felé, bekapcsolva az országot a világkereskedelembe.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
NonPeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Huszár, Renáta and Somorjai, Szabolcs (2020) A csepeli szabadkikötő története a Horthy-korszakban. BUDAPESTI LEVÉLTÁRI MOZAIKOK (2). ISSN 2939-6921
Kapcsolat:
MTMT:33700875 10.56045/BLM.2020.22