Ugrás a tartalomhoz

A játékosítás alapjai, avagy beszéljünk a gamifikációról!

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/158807/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Type = Book Section
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
Cím:
A játékosítás alapjai, avagy beszéljünk a gamifikációról!
Létrehozó:
Kiss, Gergely
Kiadó:
Doktoranduszok Országos Szövetsége
Dátum:
2020
Téma:
HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
Tartalmi leírás:
Az ember lényéből eredően szeret játszani, ami már nagyon fiatalon, a csecsemőkortól indul és végigkísér bennünket életünk alkonyáig. A játék által önfeledten tudunk kikapcsolódni, élményeket szerezni és társas készségeinket, szociális kompetenciáinkat fejleszteni, például ha közösségben játszunk. De vajon ez a játékosság jelenthet-e előnyt a munkában? Jelenthet-e előnyt egy vállalkozás számára? Már az 1800-as évek végén regisztráltak az üzleti szférában olyan akciókat, amelyek jutalmazások révén próbáltak lojalitást elérni. 2002-re tehető és Nick Pelling játékfejlesztő nevéhez fűződik a gamifikáció kifejezésének bevezetése. Magyarországon a legtöbb forrásmunka a „játékosítás” elnevezést használja a gamifikáció jelenségére. A gamifikáció alkalmazása az üzleti szférában 2011-ben San Fransiscóban áttörő méreteket öltött, de már korábban is léteztek olyan vállalatok, amelyek a játékszerű gondolkodást alkalmazták.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
text
Azonosító:
Kiss, Gergely (2020) A játékosítás alapjai, avagy beszéljünk a gamifikációról! In: Tavaszi Szél 2019 Konferencia = Spring Wind 2019: Konferenciakötet II. Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, pp. 284-289. ISBN 9786155586613
Kapcsolat:
MTMT:31160586