Ugrás a tartalomhoz

A kognitív készségek hatása a diplomás bérekre

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/151697/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD3 Labor / munkaügy: HD34 Salaries / bérek
Type = Article
Cím:
A kognitív készségek hatása a diplomás bérekre
Létrehozó:
Sebők, Anna
Dátum:
2021
Téma:
HD34 Salaries / bérek
LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Tartalmi leírás:
Összefoglaló. Ebben a cikkben Magyarországon elsőként vizsgálom a kognitív készségek szerepét a felsőoktatási végzettség megtérülésében. Az adatok a KRTK Adatbank Kapcsolt Államigazgatási Paneladatbázisából származnak (Sebők 2019) . Az adatforrás lehetővé teszi a különböző államigazgatási adatbázisok együttes vizsgálatát a magyar lakosság 50%-os mintáján. Az elemzésben a 2008-ban 10. osztályos középiskolások kompetenciaeredményeit mint a korai kognitív készségek proxy változóját használom a hosszú távú diplomás pályakövetéses vizsgálatomban. A tanulmányban az oktatás hozamszámítási megközelítései közül a kereseti függvények módszerét alkalmazom.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Sebők, Anna (2021) A kognitív készségek hatása a diplomás bérekre. EDUCATIO, 30 (2). pp. 280-300. ISSN 1216-3384
Kapcsolat:
MTMT:33151808 10.1556/2063.30.2021.2.7