Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
| A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban | 
| Tartalom: | http://publication.repo.uniduna.hu/818/ | 
|---|---|
| Archívum: | Dunaújvárosi Egyetem Publikáció | 
| Gyűjtemény: | Status = Published Type = Conference or Workshop Item | 
| Cím: | 
					A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban
				 | 
| Létrehozó: | 
						Ludikné Horváth, Éva
					 
						Ludik, Péter
					 | 
| Dátum: | 
					2021
										 | 
| Tartalmi leírás: | 
					Egy szakközépiskolában az érettségi és szakmai tantárgyak mellett a fizika kevésbé preferált tantárgy a diákok körében. Felvetődött a kérdés, hogy lehetne-e, ha igen, milyen formában és milyen eredményességgel, a középiskolai fizikaoktatásban alkalmazni az információs és kommunikációs technológiákat (IKT). Ennek vizsgálatához pár éve két tizedikes osztályt választottunk. Az egyikben “hagyományos” oktatás folyt, a másikban Blended Learning bevezetésével oktattuk ugyanazt a tananyagrészt. Külön kitértünk a tanulók internet-használati és tanulási szokásait, illetve azt, hogy mindezeket befolyásolja-e az új típusú tanulási/tanítási módszer alkalmazása. Ez adta az ötletet, hogy most, amikor minden diák “kényszerből” hosszú ideig rákényszerült az online oktatásra, megnézzük változtak-e szignifikánsan a szokásaik. Az első kutatás eredményei alapján úgy ítéltük meg, hogy mindenképpen van létjogosultsága a blended learning középiskolai (nem csak fizika órai) bevezetésének, figyelembe véve az oktatás hatékonyságára, motivációra, tantárgyi attitűdre való vizsgálatok eredményeit. A tapasztalat azt igazolja, hogy – más formában ugyan – de a korábbiakban is jelen volt a diákok tanulási folyamatában az internet használata (például beadandó-készítés, tananyagkeresés, segítség, gyakorlás formájában). E korosztály, a Z-generáció képviselői számára az élet minden területén fontos szerepet tölt be a világháló, így nem csak egy lehetőség, de javasolt is, hogy a világháló használatát, az IKT eszközeit bevonjuk az oktatás folyamatába. Most, miután viszatértünk az iskolapadba újra megkérdeztük a diákokat az internet-használati szokásaikról és kikértük véleményüket az online oktatásról.
										 | 
| Nyelv: | 
						magyar
												 | 
| Típus: | 
					Conference or Workshop Item
										 
					PeerReviewed
										 | 
| Formátum: | 
					text
										 | 
| Azonosító: | 
					Ludikné Horváth, Éva and Ludik, Péter  (2021) A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban.  In: XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia, 2021.06.10.-2021.06.11., Dunaújváros, Magyarország.
										 | 
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: | 
					cc_by_nc_4
										 |