Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban |
Tartalom: | http://publication.repo.uniduna.hu/818/ |
---|---|
Archívum: | Dunaújvárosi Egyetem Publikáció |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Conference or Workshop Item |
Cím: |
A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban
|
Létrehozó: |
Ludikné Horváth, Éva
Ludik, Péter
|
Dátum: |
2021
|
Tartalmi leírás: |
Egy szakközépiskolában az érettségi és szakmai tantárgyak mellett a fizika kevésbé preferált tantárgy a diákok körében. Felvetődött a kérdés, hogy lehetne-e, ha igen, milyen formában és milyen eredményességgel, a középiskolai fizikaoktatásban alkalmazni az információs és kommunikációs technológiákat (IKT). Ennek vizsgálatához pár éve két tizedikes osztályt választottunk. Az egyikben “hagyományos” oktatás folyt, a másikban Blended Learning bevezetésével oktattuk ugyanazt a tananyagrészt. Külön kitértünk a tanulók internet-használati és tanulási szokásait, illetve azt, hogy mindezeket befolyásolja-e az új típusú tanulási/tanítási módszer alkalmazása. Ez adta az ötletet, hogy most, amikor minden diák “kényszerből” hosszú ideig rákényszerült az online oktatásra, megnézzük változtak-e szignifikánsan a szokásaik. Az első kutatás eredményei alapján úgy ítéltük meg, hogy mindenképpen van létjogosultsága a blended learning középiskolai (nem csak fizika órai) bevezetésének, figyelembe véve az oktatás hatékonyságára, motivációra, tantárgyi attitűdre való vizsgálatok eredményeit. A tapasztalat azt igazolja, hogy – más formában ugyan – de a korábbiakban is jelen volt a diákok tanulási folyamatában az internet használata (például beadandó-készítés, tananyagkeresés, segítség, gyakorlás formájában). E korosztály, a Z-generáció képviselői számára az élet minden területén fontos szerepet tölt be a világháló, így nem csak egy lehetőség, de javasolt is, hogy a világháló használatát, az IKT eszközeit bevonjuk az oktatás folyamatába. Most, miután viszatértünk az iskolapadba újra megkérdeztük a diákokat az internet-használati szokásaikról és kikértük véleményüket az online oktatásról.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Ludikné Horváth, Éva and Ludik, Péter (2021) A Blended Learning lehetőségei a középiskolai oktatásban. In: XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia, 2021.06.10.-2021.06.11., Dunaújváros, Magyarország.
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
cc_by_nc_4
|