Ugrás a tartalomhoz

 

Aki kimarad, az lemarad? : A digitális munkarendre átállt oktatás megítélése a hátrányos helyzetű tanulókra nézve.

  • Metaadatok
Tartalom: http://publication.repo.uniduna.hu/807/
Archívum: Dunaújvárosi Egyetem Publikáció
Gyűjtemény: Status = Published
Type = Conference or Workshop Item
Cím:
Aki kimarad, az lemarad? : A digitális munkarendre átállt oktatás megítélése a hátrányos helyzetű tanulókra nézve.
Létrehozó:
Csikósné Maczó, Edit
Dátum:
2021
Tartalmi leírás:
A szegénység és kirekesztettség olyan társadalmi jelenségek, amelyek minden igyekezet ellenére folyamatosan újratermelődnek. Az információ alapú társadalomban már nem elegendő, ha a szegénység vizsgálata kizárólag a hagyományos életviszonyokra irányul, hiszen a digitális eszközök és szolgáltatások a szegények és a kirekesztettek életére is befolyással vannak. Az egyre gyorsuló technológiai változások átalakítják a munkahelyeket és a munkaerő-piaci igényeket is, amihez elengedhetetlen lesz az alapés digitális készségek megfelelő szintje. A digitális kultúrában, a környezeti ingergazdagság soha nem látott növekedése által, úgy tűnik, még jobban érvényesül az ún. Máté-hatás („akinek van, annak adatik, kinek nincs, attól elvétetik”), vagyis azok a gyerekek, akik korán hozzájutnak az információforrásokhoz, ingergazdag környezetben a megfelelő fejlesztést kapják családjuktól és intézményeiktől, és/vagy eleve nagyobb fejlődési vággyal bírnak, intenzívebben fejlődhetnek, mint az ezekkel nem rendelkező társaik. A digitális esélyegyenlőtlenség a pandémia miatt bekövetkező digitális munkarendre átállt oktatás révén reflektorfénybe került, ugyanis akik nem rendelkeztek a szükséges digitális eszközökkel, és családjuk sem tudott segíteni nekik a tudástartalmak elsajátításában, gyakorlatilag elérhetetlenné váltak a tanáraik, és ezáltal az oktatási rendszer számára. A 2020 áprilisában indított kutatás célja a digitális oktatás kezdeti tapasztalatainak vizsgálata volt a középiskolai pedagógusok és diákok körében, arra is kitérve, milyen szocio-kulturális okokat véltek igaznak a távolmaradó tanulók helyzetére a megkérdezettek.
Nyelv:
magyar
Típus:
Conference or Workshop Item
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Csikósné Maczó, Edit (2021) Aki kimarad, az lemarad? : A digitális munkarendre átállt oktatás megítélése a hátrányos helyzetű tanulókra nézve. In: XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia, 2021.06.10.-2021.06.11., Dunaújváros, Magyarország.
Kapcsolat:
Létrehozó:
cc_by_nc_4