Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Aki kimarad, az lemarad? : A digitális munkarendre átállt oktatás megítélése a hátrányos helyzetű tanulókra nézve. |
| Tartalom: | http://publication.repo.uniduna.hu/807/ |
|---|---|
| Archívum: | Dunaújvárosi Egyetem Publikáció |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Conference or Workshop Item |
| Cím: |
Aki kimarad, az lemarad? : A digitális munkarendre átállt oktatás megítélése a hátrányos helyzetű tanulókra nézve.
|
| Létrehozó: |
Csikósné Maczó, Edit
|
| Dátum: |
2021
|
| Tartalmi leírás: |
A szegénység és kirekesztettség olyan társadalmi jelenségek, amelyek minden igyekezet ellenére folyamatosan újratermelődnek. Az információ alapú társadalomban már nem elegendő, ha a szegénység vizsgálata kizárólag a hagyományos életviszonyokra irányul, hiszen a digitális eszközök és szolgáltatások a szegények és a kirekesztettek életére is befolyással vannak. Az egyre gyorsuló technológiai változások átalakítják a munkahelyeket és a munkaerő-piaci igényeket is, amihez elengedhetetlen lesz az alapés digitális készségek megfelelő szintje. A digitális kultúrában, a környezeti ingergazdagság soha nem látott növekedése által, úgy tűnik, még jobban érvényesül az ún. Máté-hatás („akinek van, annak adatik, kinek nincs, attól elvétetik”), vagyis azok a gyerekek, akik korán hozzájutnak az információforrásokhoz, ingergazdag környezetben a megfelelő fejlesztést kapják családjuktól és intézményeiktől, és/vagy eleve nagyobb fejlődési vággyal bírnak, intenzívebben fejlődhetnek, mint az ezekkel nem rendelkező társaik. A digitális esélyegyenlőtlenség a pandémia miatt bekövetkező digitális munkarendre átállt oktatás révén reflektorfénybe került, ugyanis akik nem rendelkeztek a szükséges digitális eszközökkel, és családjuk sem tudott segíteni nekik a
tudástartalmak elsajátításában, gyakorlatilag elérhetetlenné váltak a tanáraik, és ezáltal az oktatási rendszer számára. A 2020 áprilisában indított kutatás célja a digitális oktatás kezdeti tapasztalatainak vizsgálata volt a középiskolai pedagógusok és diákok körében, arra is kitérve, milyen szocio-kulturális okokat véltek igaznak a távolmaradó tanulók helyzetére a megkérdezettek.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Csikósné Maczó, Edit (2021) Aki kimarad, az lemarad? : A digitális munkarendre átállt oktatás megítélése a hátrányos helyzetű tanulókra nézve. In: XXVII. Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia, 2021.06.10.-2021.06.11., Dunaújváros, Magyarország.
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
cc_by_nc_4
|