Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A belső égésű személygépjármű motorok jövőbeni emissziós típusvizsgálati előírásai = Future Emission Type-Approval Test Requirements for Internal Combustion Engines for Cars |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/133423/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok: TJ Mechanical engineering and machinery / gépészmérnöki tudományok Type = Article |
Cím: |
A belső égésű személygépjármű motorok jövőbeni emissziós típusvizsgálati előírásai = Future Emission Type-Approval Test Requirements for Internal Combustion Engines for Cars
|
Létrehozó: |
Szabados, György
Hézer, Jozefin
Szűcs, Herman
|
Kiadó: |
Közlekedéstudományi Egyesület
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
TJ Mechanical engineering and machinery / gépészmérnöki tudományok
|
Tartalmi leírás: |
A jövőbeni emissziós típusvizsgálati előírások egyre nagyobb követelményeket támasztanak a személygépjármű motorokat és a személygépjárműveket gyártókkal szemben. Egyik műszaki megoldás lehet az EURO 7 előírásnak való megfelelés érdekében a motorok sztöchiometrikus tüzelőanyag-levegő-keverékkel történő üzemeltetése a motorok teljes terhelés-fordulatszám tartományán. A bemutatott elemzés hasznos, ismeretbővítő információkkal szolgálhat.
The type approval regulations regarding exhaust tailpipe emission of passenger cars place ever greater demands on vehicle and engine manufacturers. One of the technical solutions may be the application of the stoichiometric fuel-air mixture in the whole engine characteristic map in order to comply with the requirements of the EURO 7 emission standard. Our article illustrates the theoretical background
of the λ = 1 operation. That is why we analyse the technical possibilities.
Die zukünftigen Typprüfungsvorschriften stellen immer größere Anforderungen an die Fahrzeug- und Motorhersteller. Eine technische Lösung ist die Anwendung des stöchiometrischen Kraftstoff-Luft-Gemisches im gesamten Motorkennfeld, um den Vorschriften der Abgasnorm EURO 7 zu entsprechen. In unserem Artikel wird der theoretische Hintergrund von λ = 1 verdeutlicht. Aus diesem Grund analysieren wir die technischen Möglichkeiten.
|
Nyelv: |
angol
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Szabados, György and Hézer, Jozefin and Szűcs, Herman (2021) A belső égésű személygépjármű motorok jövőbeni emissziós típusvizsgálati előírásai = Future Emission Type-Approval Test Requirements for Internal Combustion Engines for Cars. KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE : A KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI EGYESÜLET TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 71 (4). pp. 39-44. ISSN 0023-4362 (nyomtatott); 2732-0316 (elektronikus)
|
Kapcsolat: |
MTMT:32488306 DOI: 10.24228/KTSZ.2021.4.3
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd
|