Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A Computational Thinking (informatikai gondolkodás) elemeinek fejlesztése az általános iskolában: egy robotprogramozás szakkör tapasztalatai |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/129358/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Type = Book Section |
Cím: |
A Computational Thinking (informatikai gondolkodás) elemeinek fejlesztése az általános iskolában: egy robotprogramozás szakkör tapasztalatai
|
Létrehozó: |
Csernai, Zoltán
|
Kiadó: |
Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
|
Tartalmi leírás: |
A LEGO Education fizikális és digitális oktatási eszközei a diákokat kreatív gondolkodásra és problémamegoldásra ösztönzi, valamint felkelti az érdeklődésüket a matematika, a természettudományok, a műszaki tudományok és az informatika iránt. Ez azért fontos, mert a mai tudásalapú gazdaságban nagy szükség van a STEM készségekkel rendelkező szakemberekre. Napjainkban elterjedőben van a Computational Thinking (CT), amely ernyőfogalomként hatja át a STEM (Science, Techology, Engineering, Mathematics) egyes területeit. 2019. szeptemberétől az Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézetben 11 fő felső tagozatos diák megismerte a robotika és a programozás alapjait. A hetente egyszeri, 90 perces foglalkozások keretein belül a LEGO MINDSTORMS Education EV3 robotkészlet segítségével, különböző miniprojekteken keresztül sikeresen alkalmazták a Computational Thinking (informatikai gondolkodás) négy készségkategóriájának kombinációját: a mintafelismerést, az algoritmusok létrehozását és használatát, az elemi részekre bontást, illetve az absztrakciók megértését. (Gadzikowski, 2019) A kutatásom célja az egyes miniprojektek ismertetése és megoldási folyamatának bemutatása egy előre kidolgozott szempontrendszeren keresztül. A kutatásom következő fázisában a Robotprogramozás kezdő és középhaladó csoportjának tanulói körében egy attitűdkutatásra kerül sor, amely során az informatikai gondolkodással kapcsolatos vélekedéseket vizsgálnám meg, a kombinált paradigma módszerével (Sántha, 2014), egy saját fejlesztésű mérőeszközzel, kérdőív, majd interjú formájában.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Csernai, Zoltán (2021) A Computational Thinking (informatikai gondolkodás) elemeinek fejlesztése az általános iskolában: egy robotprogramozás szakkör tapasztalatai. In: Agria Média 2020. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 109-121.
|
Kapcsolat: |
10.17048/AM.2020.109
|