Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A német nemzetiségi óvodapedagógus professzió új kihívásai |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/127572/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Subject = L Education / oktatás: LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa Type = Article |
Cím: |
A német nemzetiségi óvodapedagógus professzió új kihívásai
|
Létrehozó: |
Pásztor, Enikő
|
Kiadó: |
Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar; Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
|
Dátum: |
2018
|
Téma: |
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
|
Tartalmi leírás: |
Oktatói munkám mellett egy magántanodában tartok játékos német foglalkozásokat kisgyermekeknek féléves kortól, de leginkább óvodáskorúaknak. A nemzetiségi óvodákban végzett kutatásaim közben egy egyre erőteljesebben jelentkező problémára figyeltem fel: a német nemzetiségi óvodapedagógus-képzés ma már nem biztosít elegendő számú és sok esetben megfelelő színvonalú német nemzetiségi óvodapedagógust, és a végzett hallgatók jelentős része el sem kezdi, vagy rövid időn belül elhagyja a pályát. Ennek oka nyilván többrétű, de sok esetben az anyagi és erkölcsi megbecsülés hiányával is magyarázható. A legtöbben már egyetemi éveik alatt arra az elhatározásra jutnak, hogy Ausztriában vagy Németországban kezdjék meg munkájukat. Sokáig még számos olyan tényező is hatott, ami az értelmiségi azonosulásukat elbizonytalanította. Ilyen a társadalmi percepció, amely alacsony presztízzsel azonosítja az óvodapedagógusi pályát. A saját tevékenységem példáján keresztül kívánom bemutatni, milyen lehetőségek kínálkoznak e pedagógusok itthon tartására, az ő itthoni szakmai életük kibontakoztatására.
|
Nyelv: |
angol
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Pásztor, Enikő (2018) A német nemzetiségi óvodapedagógus professzió új kihívásai. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 149-158. ISSN 1589-519X
|
Kapcsolat: |
MTMT:3403307 10.17165/TP.2018.1.15
|