Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A figyelem ökonómiája: A vevők meghódításának új módszerei és csatornái |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/6319/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Service management Subject = Commerce and tourism Type = Article |
Cím: |
A figyelem ökonómiája: A vevők meghódításának új módszerei és csatornái
|
Létrehozó: |
Hámori, Balázs
|
Kiadó: |
Közgazdasági Szemle Alapítvány
|
Dátum: |
2021-01
|
Téma: |
Commerce and tourism
Marketing
Service management
|
Tartalmi leírás: |
A többletgazdaságban a termelőknek/szolgáltatóknak/kereskedőknek törekedniük
kell a vevők meghódítására. Ennek költségei, amelyek csak igen csekély többlethasznot hoznak a fogyasztók számára, az idők során folyamatosan nőttek. Az információgazdaságra jellemző szolgáltatások – különösen a szellemi javak – esetében
meghatározó tényező a fogyasztásukhoz, felhasználásukhoz szükséges figyelem. A személyes szolgáltatások mindig is nagy figyelmet igényeltek. A termelés és
a szolgáltatások testreszabásával, a közvetlen interakciók sűrűsödésével és a tranzakciók virtuális térbe helyeződésével szükségszerűen nő a gazdasági folyamatok
figyelemigénye. Az immateriális javak előállítói számára a partnerek figyelmének
a lekötése gyakran a legfontosabb versenytényező. Nemcsak a vevők figyelmének,
hanem az eladók figyelmének a jelentősége is nő: a figyelem mint eladói „szolgáltatás” az értékteremtés forrásává válik. Radikálisan változnak a figyelem felkeltésének a módszerei is. A figyelem „tőzsdéje” a társadalmi nyilvánosság, és az internet
akár a figyelem sajátos világpiacaként is felfogható. Dicsőség, kiválóság és presztízs a felhalmozott figyelem megnyilvánulási formái. Azaz, a figyelem tőke-, értékmegőrző és -gyarapító funkcióval rendelkezik, noha azt nem lehet minden további
nélkül összevetni a pénz hasonló mechanizmusaival. A figyelem ökonómiája ma
még gyerekcipőben jár, ám nem kétséges, hogy az információgazdaság tranzakciós
terének a vizsgálatakor kiemelten kell figyelni a figyelemre.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Hámori, Balázs (2021) A figyelem ökonómiája: A vevők meghódításának új módszerei és csatornái. Közgazdasági Szemle, 68 (1). pp. 96-124. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2021.1.96
|
Kapcsolat: |