Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A figyelem ökonómiája. A vevők meghódításának új módszerei és csatornái |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/119407/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HB Economic Theory / közgazdaságtudomány: HB1 Macroeconomics / makroökonómia Type = Article |
Cím: |
A figyelem ökonómiája. A vevők meghódításának új módszerei és csatornái
|
Létrehozó: |
Hámori, Balázs
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
HB1 Macroeconomics / makroökonómia
|
Tartalmi leírás: |
A többletgazdaságban a termelőknek/szolgáltatóknak/kereskedőknek törekedniük kell a vevők meghódítására. Ennek költségei, amelyek csak igen csekély többlethasznot hoznak a fogyasztók számára, az idők során folyamatosan nőttek. Az információgazdaságra jellemző szolgáltatások – különösen a szellemi javak – esetében meghatározó tényező a fogyasztásukhoz, felhasználásukhoz szükséges figyelem. A személyes szolgáltatások mindig is nagy figyelmet igényeltek. A termelés és a szolgáltatások testreszabásával, a közvetlen interakciók sűrűsödésével és a tranzakciók virtuális térbe helyeződésével szükségszerűen nő a gazdasági folyamatok figyelemigénye. Az immateriális javak előállítói számára a partnerek figyelmének a lekötése gyakran a legfontosabb versenytényező. Nemcsak a vevők figyelmének, hanem az eladók figyelmének a jelentősége is nő: a figyelem mint eladói „szolgáltatás” az értékteremtés forrásává válik. Radikálisan változnak a figyelem felkeltésének a módszerei is. A figyelem „tőzsdéje” a társadalmi nyilvánosság, és az internet akár a figyelem sajátos világpiacaként is felfogható. Dicsőség, kiválóság és presztízs a felhalmozott figyelem megnyilvánulási formái. Azaz, a figyelem tőke-, értékmegőrző és -gyarapító funkcióval rendelkezik, noha azt nem lehet minden további nélkül összevetni a pénz hasonló mechanizmusaival. A figyelem ökonómiája ma még gyerekcipőben jár, ám nem kétséges, hogy az információgazdaság tranzakciós terének a vizsgálatakor kiemelten kell figyelni a figyelemre.*
Journal of Economic Literature (JEL) kód: D21, D80, E71, M31, M37.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Hámori, Balázs (2021) A figyelem ökonómiája. A vevők meghódításának új módszerei és csatornái. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 68 (1). pp. 96-124. ISSN 0023-4346
|
Kapcsolat: |
MTMT:31803734 10.18414/KSZ.2021.1.96
|